kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
23 Aralık 2008, Salı
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Çizerler
Sabah Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Buzz
 
24 Saat
24 Saat
Günaydın  
YÜKSEL AYTUĞ

Kıvanç ile Meltem niye aşık olsun?

Gazetelerdeki haberleri okuyunca çok güldüm. İddiaya göre, Aşk Yakar dizisinin reytinglerini arttırmak için yapımcılar bir "kurmaca aşk" uydurmuşlardı. Kıvanç Tatlıtuğ ile Meltem Cumbul'un bir restoran çıkışında sarmaş dolaş görüntülenmesini sağlamışlardı. Kıvanç bu işten tam 30 bin YTL almıştı. Hatta bu oyun önce Özcan Deniz'e teklif edilmiş ama Fahriye Evcen'le birlikte olan Deniz, teklifi geri çevirmişti... Vallahi bu senaryo hem Aşk Yakar'ı hem de Aşk-ı Memnu'yu geride bırakır!.. Ünü Türkiye sınırlarını aşan Kıvanç'a da, oyunculuğu tartışılmayacak Meltem'e de, sanatçı kişiliğinden zerre kuşku duymadığım Özcan'a da doğrusu çok ayıp ettiler. Yahu düşünün bir kere, adamlar bindikleri dalı niye kessin? Bir dizide aşkın inandırıcı olması için başrol oyuncusuna diğer dizinin aktörüyle aşk yaşatır mısınız? Meltem ile Kıvanç gerçek yaşamda birlikte olacak ama dizinin izleyicileri Meltem'in Özcan'a hülyalı bakışlarına hemen kanacak, öyle mi? Biz burada aylardır ne yazıyoruz? "Diziye, filme başlayacak oyuncular bir süreliğine özel yaşamlarını medyadan gizlemeliler. Batılı aktörler, aktrisler böyle yapıyor. Aksi halde inandırıcılıkları kayboluyor" demiyor muyuz? Eğer bir yapımcı, dizisinin reyting almasını istemiyorsa, yapacağı ilk şey, bir başka dizinin oyuncusuyla kendi oyuncusu arasında aşk dedikodusu türetmektir. Peki aynı dizinin iki başrol oyuncusu arasında aşk dedikodusu çıkarsa, dizinin reytingi artar mı? Hiç sanmam. Öyle olsa, Binbir Gece'nin reytingleri zirve yapardı. Baksanıza 10 gündür herkes Halit Ergenç ile Bergüzar Korel'in birlikte çıktıkları Paris tatilini konuşuyor... Evet, dizinin reytingleri yükseldi. Ama bu "aşk dedikodusundan" değil, son üç haftadır senaristlerin "kendilerini aşacak" kadar yaratıcı yan hikayeler üretmelerinden kaynaklanıyor. Bu taktikler 68 model Yeşilçam filmlerinde kaldı. Artık Türk izleyicisi bunca seçenek arasında "aşk dedikodusu" uğruna dizi izlemiyor. Bizim seyircinin kafası değişeli çok oldu. Ah bir de medyanın demode kafa yapısını değiştirebilsek...