kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
12 Aralık 2008, Cuma
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Emlak Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak Buzz
 
24 Saat
24 Saat
Cuma Sabah  
Alışveriş
Mimoza sarısı iyimserlik aşılıyor
Dünyanın 'renk otoritesi' Pantone, 2009'un rengini 'mimoza sarısı' olarak belirledi. İlham kaynaklarını mimoza ağacı ve portakal suyu ile şampanyanın karışımıyla yapılan mimosa kokteyli olarak açıklayan ünlü renk enstitüsünün, portföyündeki 3 bin rengin arasından '14- 0848' numaralı bu tonu seçmesinin ardında ise farklı nedenler yatıyor. İnsanlık tarihi boyunca, renk ailesinin en dikkat çeken üyelerinden biri olan sarının önemi, öncelikle Güneş'le ilişkilendirilmesinden geliyor. Isı ve ışık kaynağı Güneş'in rengi olan sarı, son derece 'canlı' bir renk. Enerji katıyor, dost canlısı mesajlar gönderiyor, neşe veriyor. Pantone yetkililerinin de dediği gibi, 'ekonomik belirsizlikler ve siyasi değişim sürecinde insanlara umut ve iyimserlik katacak' yegane renk, sarı. Renkler arasında, diğerlerine oranla daha çok dikkat çekmesi de, etkisinin kuvvetli olacağına ve hızlı yayılacağına işaret ediyor. Umut, neşe ve iyimserliğin rengi sarı, moda tasarımcılarının da özellikle yaz aylarında sıklıkla tercih ettiği bir renk. Pantone'nin açıklaması gelmeden aylar önce sergilenen İlkbahar-Yaz 2009 defilelerinde de tek tük göze çarpıyordu. Ossie Clark, Christopher Kane ve Tommy Hilfiger, sarıyı cesurca kullanan isimlerdendi. PPQ, Giles, Nicole Farhi de yazın rengine hakkını vermişti. DKNY'nin tasarımları değil belki ama, podyumu güneşin rengindeydi. Erdem Moralığolu sarıyı floral desenlerine baz olarak kullanmıştı. Marc Jacobs ise şapkalarının çarpıcılığını artırmak için...