kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
8 Aralık 2008, Pazartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Türkler krizde dünyanın tersini yapıyor büyük otomobil alıyor

07.12.2008
Kriz dönemlerinde tüm dünyada küçük otomobil talebi artarken Türkiye'de tam tersi yaşanıyor. Türk tüketiciler, krizde büyük otomobile yöneliyor..
Global finans krizi tüm dünyada etkisini gösterirken, krizden en çok etkilenen sektörlerin başında otomotiv geliyor. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de otomotiv satışları bıçak gibi kesilirken, tarihi düşüşler yaşanıyor. Ancak, kriz dönemlerinde Türk tüketicilerin satın alma alışkanlıkları dünyadan farklı. Tüm dünyada küçük otomobil talebi artarken, Türkiye'de küçükten büyüğe yönelme oluyor. Yeni Avensis'in Milano'da gerçekleşen uluslararası lansmanında sorularımızı yanıtlayan Toyotasa Genel Müdürü İbrahim Orhon, "Bunu önceki krizlerde de gördük. 2009'da da B segmentinin küçülerek C yani orta sınıfın gerisinde kalacağını göreceğiz" dedi. Bunun nedeni olarak Türk tüketicilerin krizde az parayla alabileceği en büyük aracı almak istediğini gösteren Orhon, orta ve sedan sınıfının kriz dönemlerinde büyüdüğünü söyledi.

11 YENİ MODEL GELİYOR
Gelecek yıl otomotiv pazarının yüzde 20 düşmesini beklediklerini ifade eden Orhon, bu yıl sonunda yaklaşık 500 bin adetlik pazarın gelecek yıl 400 bin adete gerileyeceğini söyledi. Toyota'nın krize rağmen 2009 pazar stratejilerinde herhangi bir değişikliğe gitmediğini söyleyen Orhon, 13 yeni model çıkarma hedefinin devam ettiğini kaydetti. Orhon, "2009'da Avrupa'da 13 yeni Türkiye'de ise 11 yeni modeli piyasaya sunacağız. 2008'de pazar payımızı yüzde 8'in üzerine çıkardık. 2009'da düşüş yaşansa da yeni modellerle payımızı bir miktar artıracağımızı düşünüyorum. Krize rağmen yeni model atağı yapacağız" dedi.