Reytingler üzerine fırtınalar kopartılırken, aslında tartışılması gereken en önemli meseleyi atlıyoruz galiba... Malum, reyting ölçümlerini reklamverenler ve onların uzantısı olan medya pazarlama şirketleri istiyor. Bunun için de
televizyon kanallarının katılımıyla izlenme oranlarını bu konuda uzman bir şirkete ölçtürüyorlar. Yani bir programın ya da kanalın izlenme oranı, onun ne ölçüde reklam alacağını belirliyor. Peki ya AGB'nin ölçümleri içinde yer almayan ve "Others" (Diğerleri) başlığı altında topluca değerlendirilen kanallara ne oranda reklam verileceği nasıl belirleniyor? Öyle ya, madem reklamveren hangi kanalın ne kadar izlendiğini bilimsel ölçümlerle tespit ettirip, ona göre reklam pastasını dilimliyor, peki o zaman ölçülmeyen kanallara nasıl reklam veriliyor? İşte bu nedenledir ki tüm ulusal kanallar ölçüm sistemine dahil olmalı. Yani, herkes er meydanında güreş tutmalı. Çayırda ibrikle yağ dağıtana altın kemer takılmamalı!..
Yayın tarihi: 5 Aralık 2008, Cuma
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/12/05/gny/haber,A56BFC71AD114D4FBED69FEF32A7B8DA.html
Tüm hakları saklıdır.