kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
30 Kasım 2008, Pazar
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Çizerler
Sabah Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Buzz
 
24 Saat
24 Saat
HINCAL ULUÇ
Hıncal'ın Yeri

Tecelli'den Abuzittin'e mektuplar

Abuzittincim,
Bugünlerde Ankara'dayım.. Ümitköy civarında kalıyorum.. Müthiş değişmiş buraları.. Eskiden kurt murt kapar diye bu taraflara hiç gelmezdik. Şimdi görüyorum, Ankara'ya yeni bi Ankara daha eklenmiş. Sosyal yapı hakkında fikir vermemi istiyorsan, iki adımda bi veteriner, üç adımda bi de pet shop var! Yollar geniş, çizgiler düzgün, trafik işaretleri muntazam çalışıyor. Muntazam olmayan trafiktekiler, bizler.
Yavu işte kırmızı yanıyor.. Dur be kardeşim! Böyle görüntüsü medeni bi yerde, afedersin, bi sürü maganda. Üstelik, kılık kıyafetlerinden, belli çizginin üzerinde kişilere oldukları anlaşılıyor. Magandanın okumuşu yani.. Her "kırmızı"da duruşumda "Len arkamdan kim geçirecek" diye diken üstündeyim. Sıyırarak geçiyorlar. Allah'tan, iyi araba kullanıyorlar (!) diyelim.
Burada trafikten Jandarma sorumlu.. Bizim, köy kasaba yollarında "canavar" kesilen Jandarma Ümitköy'de tam siper! Neden tam siper olduğunu bi derece anlayabiliyorum. Buradaki bi başka acayiplik de, diyelim bi sokak arıyorsun, aynı sokaktan iki, üç tane var Abuzittincim.
Mesela 180'inci sokak iki tane var.. Bi başkasından üç tane.. Böyle garip bi şey olur mu... ama oluyor. Lüks villalar, modern çok katlılar, parklar, bahçeler, pistler, köpekler için özel gezi yerleri bunların hepsi gayet güzel planlanmış ama sokaklar çift! Demek işin en zor tarafı bu ki becerememişiz!
Ümitköy'den Isparta'ya geçecek olursak Abuzittincim uçak kazasının soruşturma raporu nihayet yayınlanabildi.. Sayın Ulaştırma Bakanımız, gazetelere yaptığı açıklamada, kazayı pilotlara yıktı ama kazın ayağı öyle değil. Neden değil, çünkü aynı raporda uçaktaki "stall warning sistemi"nin arızalı olduğu da yazılıyor. Bakan beyden "çıt" yok! Bu sistem, pilot piste yaklaşırken yanlış rotadaysa "Hopp arkadaş yanlış yerdesin" diyen bi sistem... Ve arızalı! Daha başka aksaklıklar da var ama en önemlisi bu... Böyle bi uçağın uçuş izni alamaması lazım, nasılsa almış!
Bence, bi başka önemli nokta da Isparta Havaalanı'nda radar olmaması. Konuştuğum pilotlar, şayet radar olsaydı kuledekilerin kaptanı "Rotanız yanlış" diye ikaz edebileceğini söylüyorlar. Bütün bunlara ilaveten, kaptan pilotun, bu tip uçaklar için gerekli "uçuş saatini" doldurmadığı, yani yeterince eğitimli olmadığı iddiası işin tuzu biberi olsa gerek!
Yani o gece "kaza geliyorum" diyor ve geliyor Abuzittincim.. Sayın Bakan'ı eksik bilgilendiriyorlar o da gazetecilerin karşısına çıkıp yanlış, eksik şeyler söylüyor. Ha, bi nokta daha. Uçağın bakımından World Focus şirketi mesul. Yani düşen uçak onlara ait. Fakat nedense hiç adı geçmiyor. Acayip değil mi?
Münasip yerlerinden öperim Abuzittincim.
Kardeşin Güneş.
Tecellister@gmail.com