Giriş Saati : 29.11.2008 12:28 Güncelleme : 29.11.2008 22:40
Devlet ve özel sektör, yaşanan ekonomik sıkıntıyla mücadele için ortak hareket etme kararı aldı.
Kültür ve Turizm Bakanlığı, reel sektörü, içinde bulunduğu sıkıntıyı hafifletmek için alışveriş turizmini canlandırma kararı aldı. Türkiye'ye 1saat uzaklıktaki komşu ülkelerde yaşayan 450 milyon insan alışveriş için uçaklarla İstanbul, Ankara, İzmir ve Antalya'ya taşınacak. 15 Mart-15 Nisan tarihleri arasında bir ay sürecek 'Alışveriş Festivali' boyunca ürünlerde yüzde 50 indirim uygulanacak.
Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Alışveriş Merkezleri, Birleşik Markalar Derneği, Türkiye İhracatçılar Birliği, Türk Hava Yolları ve sivil havayolları ile bir toplantı yaptı. Toplantının konusunu Türkiye'nin henüz alışık olmadığı alışveriş turizmi oluşturdu. Toplantıyla katılanlara, Türkiye'nin komşularında bir saatlik mesafede 450 milyon insanın yaşadığı hatırlatılarak bu potansiyelin harekete geçirilebileceği anlatıldı. TOBB ile ortak hareket edilen toplantının koordinasyonunu Kültür ve Turizm Bakanlığı sağladı.
Toplantının oldukça verimli geçtiğini belirten Tanıtma Genel Müdürü Cumhur Güven Taşbaşı, "Prensipte anlaştık." dediği proje hakkında şu bilgiyi verdi:
"Türkiye'nin komşularında yaklaşık bir saatlik mesafede 450 milyon insan yaşamakta. Biliyorsunuz bu kriz nedeniyle şu anda Türkiye'de her şey yüzde 50 indirime girmiş durumda. Bunu komşularımızla paylaşmak istedik."
Uygulama için İstanbul, Ankara, İzmir ve Antalya'yı pilot iller olarak seçtiklerini anlatan Taşbaşı, 'Alışveriş Fest' adı uygun görülen çalışma için "15 Mart-15 Nisan tarihlerini seçtik. Uygulama 1 ay sürecek. Nisan'ın ilk haftası Avrupa'da paskalya tatili var. Bu tatilden yararlanmak istiyoruz. Komşularımızın pilot şehirleri hem turistik seyahat olarak seçmelerini hem de burada çok alışveriş yapıp, ucuz konaklamalarını sağlamak istiyoruz. Bunu bir paket haline dönüştürdük. Tanıtımını da Tanıtma Genel Müdürlüğü olarak biz kabul ettik." dedi.
Çalışma ile Türkiye'de yeterince tanınmayan alışveriş turizminin gelişmesine de katkı sağlanacağını ifade eden Tanıtma Genel Müdürü, Antalya ve İzmir'de kış aylarında atıl duran otellerin bir nebze de olsa dolmasının sağlanacağını, ayrıca bu illerdeki ticaret hayatının canlanmasına katkıda bulunulacağını söyledi.