kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
22 Kasım 2008, Cumartesi
Sabah
 
Haberler Spor Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Magazin Sağlık Televizyon Yazarlar Kültür Sanat
 
24 Saat
24 Saat

Bu kıyafetler sekiz farklı şekilde giyiliyor

TÜLİN KERMEN
21.11.2008
Kriz korkusu ve söylentilerinden nasıl kurtuldum? Kendimi tamamen yeni bir şeyler keşfetmeye vererek... Kriz, rüyalarımdaki reklamlar kadar yer alıyor artık... Bu keşfin galibi BNG markası ve sahibi Nilgün Gülen oldu. Genç bir giyim firması olan BGN'nin öyle tasarımları var ki, beni sarstı. Sizi de, beni derinden etkileyen BNG ile tanıştıracağım...

* Marka nasıl oluştu? Hikâyemiz 1980'li yıllarda Bülent Gülen'in kurduğu küçük bir tekstil atölyesiyle başladı. Yıllar boyunca sadece triko imalatı üzerine çalıştıktan sonra dört yıl önce BNG markasını yarattık. Tecrübeyle hayal gücünün birleşiminden oluştuğuna inandığımız markamız tamamen tasarım odaklı.

* Ürünlerinizin özellikleri neler? Ürünlerimiz minimum üç, maksimum sekiz farklı şekilde giyiliyor. Yani bir trikoyla sabah işe, öğleden sonra arkadaşlarla kahve sohbetine, gece de bir kokteyle bambaşka görünümde katılmak mümkün. Ayrıca ürünlerimizin çoğu kalıpsız olduğundan beden problemi yaşanmıyor ve uluslararası uyumluluk anlamında da büyük avantaj sağlıyor.

* Tasarımlarınızı yaparken nelerden ilham alıyorsunuz? Özellikle Japonya'da yaşanan hayat beni çok etkiliyor. Çok yaratıcı bir toplum. Sadelik, şıklık ve fonksiyonellik yaşamlarında birarada ve bu kıyafetlerine de yansıyor. BNG olarak Japonya'da bu kadar sevilmemizin sebebi de bu herhalde. Bunun dışında da birçok şeyden etkileniyorum tabii. Örneğin mimari ve peyzaj mimari en güçlü ilham kaynaklarımdan.

* Sizin için giyinmek ne demek? Ne tür kadınlar BNG markasını taşıyabilir? BNG farklı olmayı seven kadınların markası... Sade ama şık, rahat ama sofistike duruşu benimseyen kadınlara hitap ediyor.

* Hedefleriniz nedir? Bir bakışta kişinin üzerindekinin BNG olduğunun anlaşılabilmesi ana hedefimiz. Çünkü bizim markamız gerçekten farklı. Satış noktası olarak çok büyümeyi düşünmüyoruz. Butik kalmayı tercih ediyoruz. Ayrıca BNG kadınının mağazamıza, tekstil dışında, farklı ürün alternatifleriyle de kendini ve sevdiklerini şımartabileceğini bilerek gelmesini istiyoruz.

* Hangi ülkelere ihracat yapıyorsunuz? Ürünlerimiz; ağırlıklı olarak Japonya, Hong Kong, İtalya ve diğer Avrupa ülkeleri olmak üzere 25 ülkede satılıyor.

* En beğendiğiniz ülke ve modacı nedir? Japonya'daki 'no name' (tanınmamış) tasarımcıları da beğenirim. Louis Vuitton'a kattıkları nedeniyle Mark Jacobs'u severim.