Elif Dürüst, Aralık Derneği'nden edindiği deneyimleri, yeni işinde değerlendirdiğini söylüyor.
İLİŞKİLİ HABERLER
Şirketler onların ellerinde
Şirketler onların ellerinde
Elif Dürüst, Aralık Derneği'nden sonra yeni bir alana el attı. İki arkadaşı Dilek Billor Yılmaz ve Gülin Bayındır ile birlikte marka ve iletişim danışmanlığı şirketi kurdu. Onlar kendilerini sektördeki benzer şirketlerden farklı konumlandırıyorlar. "Sadece bir PR (halkla ilişkiler) şirketi değiliz. Bir işle, başından sonuna kadar ilgilenmek istiyoruz. Basınla ilişkilerden ürünün lansmanına, hatta ürünün satıldığı dükkânın ışıklandırmasına kadar her şey bizden soruluyor," diyor Elif Dürüst.
İstanbul İletişim ve Marka Danışmanlığı adını verdikleri şirketin geçmişi birkaç ay öncesine dayanıyor. Üç kadının farklı alanlarda uzmanlıkları var. Ve hepsi de uzun zamandır böyle bir şirket kurmak istiyormuş.
Tesadüfler onları bir araya getirmiş. Öncelikle Elif Dürüst uzun zamandır edindiği deneyimleri, bu işe aktarmaktan mutlu olduğunu anlatıyor: "İyi bir eğitim aldım. Notre Dame de Sion'u bitirdim, İstanbul Üniversitesi'nde İngilizce İktisat okudum. Üstüne finans mastırı yaptım.
Bu tip bir iş yapmak için belli bir donanımım var.
Aralık Derneği'nin kurulmasıyla beş yıl önce felsefeyle ilgilenmeye başladım. Edebiyat, sanat tarihi, yaşam koçluğu, insan iletişimi, kişisel gelişimle ilgili dersler vermeye başladık. Ben de bunlardan faydalandım. Sonra Maltepe Üniversitesi'nde felsefe yüksek lisansı yaptım.
Bunları uygulayabileceğim bir iş yapmak istiyordum. Aralık Derneği olarak İpekyol firmasıyla bir kadın sığınma evinde bir sosyal sorumluluk sözleşmemiz vardı. Oradaki PR çalışmaları sırasında geçen yıl Dilek'le tanıştım. Dilek ve arkadaşı Gülin Bayındır'ın aklında benzer bir şirket fikri varmış. Ve çalışmaya başladık..." Ekip şimdilik altı kişiden oluşuyor. Herkes farklı bir alanda uzman. Basın ilişkileri Dilek Billor Yılmaz tarafından idare ediliyor. Gülin Bayındır marka konumlandırılması, sektör analizi, gizli müşteri analizi gibi konularda çalışıyor. Elif Dürüst ise sosyal sorumluluk projeleriyle ilgileniyor ve "Personel arasındaki iletişim, tüketicinin algılama biçimi, psikolojisi ve şirketin sosyal sorumluluk projelerinde şirketi yönlendirme anlamında Aralık Derneği'ndeki deneyimlerimden faydalanacağım. Geri kalanı için çok tecrübeli bir ekiple bir araya geldim," diyor ve ekliyor: "Aralık Derneği'nde dört yıl gibi az bir zaman içinde bu kadar çok insana ulaşmış olmak, İstanbul'da ve Anadolu'da bu kadar çok proje yapmış olmak, sosyal sorumluluk kısmında şirketleri çok iyi yönlendirebileceğimi, insanlara nasıl dokunulacağını, yaptığınız bir yardımın o insanların tüm hayatlarında bir değişiklik yaratması gereken ve sürekli olması gereken yardımlar olduğunu, birebir çalışarak da öğrendim. Hedef kitlesi A plus olan şirketlerin tüketici gözü için çok doğru bir adresim. A plus müşteri kitlesinin ürünlere nasıl yaklaştığını, duygularının ve mantığının ne olduğunu çok iyi biliyorum." İstanbul İletişim ve Marka Danışmanlığı'nın şimdiden Tom Ford gözlüklerinden İpekyol'a kadar pek çok müşterisi var. Aynı sektörden şirketler almamaya özen gösterdiklerini, zaten çok müşteri istemediklerini söylüyorlar. "Önemli olan her müşteriyle yeterince ilgilenmek," diyorlar. Zaten Elif Dürüst, uzun zamandır Aralık Derneği'nde çalışırken, pek çok şirketin "Keşke sizinle çalışabilsek," dediğini anlatıyor.
Kısacası daha İstanbul İletişim kurulmadan, müşterileri hazırmış!
İLİŞKİLİ HABERLER
Şirketler onların ellerinde
Yayın tarihi: 11 Ekim 2008, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/10/11/ct/haber,6A00ED423B364CE3AE48BC1A9A5062A0.html
Tüm hakları saklıdır.