kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
25 Eylül 2008, Perşembe
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Hemzemin geçitlerde bilgisayarlı kontrol

Giriş Saati : 25.09.2008 12:15
Güncelleme : 25.09.2008 23:49
Yeni Haber
Trenin hızını belirleyerek hemzemin geçitteki bariyeri kapatan ray devreli ve röleli otomatik kontrol sisteminin yerini ABD'den getirilen bilgisayar kontrollü geçitler alacak.

Türkiye'deki ilk denemesi Adana'da başlatılan bilgisayar kontrollü hemzemin geçit uygulamasıyla, yaklaşan trenin hızı kesin olarak belirlenerek bariyer kapatılıp kaza riski en aza indirilecek.

TCDD 6. Bölge Müdürü Hasan Tahsin Köprülü, hemzemin geçitlerin iyileştirilerek meydana gelebilecek kazaların en aza indirilmesini sağlamak amacıyla sorumluluk alanlarında yaptıkları çalışmaların aralıksız sürdüğünü söyledi.

Köprülü, Konya-Horozluhan ile Mardin-Nusaybin kesiminde bin 413 kilometrelik demir yolu hattı üzerinde toplam 519 hemzemin geçit bulunduğunu, bunlardan 137'sinde kontrollü geçiş uygulandığını belirtti. Ray devreli basit otomatik bariyer sisteminde hemzemin geçitlerde trenin var sayılan hızının dikkate alındığını ifade eden Köprülü, demir yollarını modernleştirme kapsamında gerçek hıza duyarlı bilgisayar kontrollü otomatik bariyer sistemleri kurulmaya başlandığını kaydetti. Köprülü, bu uygulamanın Türkiye'de ilk defa pilot il olarak seçilen Adana'da gerçekleştirildiğini bildirdi. Adana-Ceyhan arasındaki Yüksel Tekstil hemzemin geçidinde güvenliğin en üst düzeye çıkarıldığını anlatan Köprülü, şöyle konuştu:

''Deneme amacıyla ABD firmasından temin edilen CPU kontrollü GCP 4000 modülü, hemzemin geçit bölgesine yaklaşan trenin hızına bağlı olarak programlanmış, oldukça hassas çalışan ve geçit koruma ekipmanlarını belirlenen süre içerisinde aktif hale getiriyor.

Bu sistem, bilgisayarlarla geçit bölgesine yaklaşmakta olan trenin o andaki hızını hesaplayarak belirlenen uyarı süresinde bariyer, flaşör ve çan gibi koruma ekipmanlarını aktif hale getirerek çalışmaktadır. Yine, geçit bölgesini terk etmesinden 5 saniye sonra bariyer kollarını kaldırarak kara yolu trafiğini açıyor. Yeni sistemde gerçekleşen tüm olayların kaydı tutulmakta ve istenildiği takdirde sistemin çalışması ile ilgili olarak gerekli olan tüm verilere rahatlıkla ulaşılabiliyor.''

Sorumluluk alanlarındaki hemzemin geçitlerden 59'unun bekçili ve bariyerli, 78'inin otomatik bariyerli veya flaşörlü olduğuna işaret eden Köprülü, otomatik olanların bilgisayar kontrollü hale dönüştürülmesi çalışmalarına hızla devam edildiğini bildirdi.

(AA)