150 milyon YTL'lik ikramlık çikolatanın yüzde 80'i bayramlarda tüketiliyor. Ülker'in araştırmasına göre Türkler bu bayramda 72 milyon YTL'lik çikolata ikram edecek..
Araştırmalar, Türkiye'de 3 milyon kişinin her gün şekerleme tükettiğini ortaya koydu. Şeker (Ramazan) Bayramı'nda tüketicilerin karşısına 63 çeşit ikramlık çikolata ve 123 çeşit de şekerlemeyle çıkacak olan Ülker, bayram dönemlerinde çikolata satışlarının üç, şekerleme ürün satışlarının da dört kat arttığını kaydetti. Ülker'in yaptırdığı pazar araştırma sonuçlarına göre, Türkiye'de satılan ikramlık çikolatanın yüzde 80'i, ikramlık şekerlemenin de yüzde 60'ı bayramlarda satılıyor. Ülker Çikolata Genel Müdürü İrfan Demiryol'a göre 150 milyon YTL'lik ikramlık çikolata pazarının 120 milyon YTL'si bayram pazarını oluşturuyor. Bu çikolataların yüzde 60'ı yani 72 milyon YTL'si Ramazan, 48 milyon YTL'si ise Kurban Bayramı'nda tüketiliyor.
11 BİN TON SATILDI Ülker'in düzenlediği iftar yemeginde konuşan Çikolatadan Sorumlu Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Şebnem Nasi, Türkiye'de ikramlık çikolata ürünlerinin 2007'de 11 bin ton satılarak 150 milyon YTL'lik bir ciroya ulaştığını söyledi. Ülker'in çikolata üreten dört fabrikasında yılda 100 bin tonun üzerinde üretim gerçekleştirdiğini belirten Nasi, Türkiye'de ailelerin yılda 2 kez ikramlık çikolata aldıklarının ve her alışverişte de iki kutu alındığını ifade ederek, ikramlık çikolatada bölgesel tüketim payının en yüksek olduğu bölgenin yüzde 59'luk oranla İç Anadolu ve yüzde 49 ile de Ege olduğunu söyledi.