kapat
E-gazete
|
Hava Durumu
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
English
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
16 Eylül 2008, Salı
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Ali Pandır

"Tofaş'ta işçi alımı durduruldu kriz derinleşirse önlem artar'

ÖZHAN TEZEL
15.09.2008
Petrol fiyatları ve mortgage krizi sonucu Avrupa'da daralan oto talebi Türk üretici Tofaş'ı da vurdu. CEO Pandır, "Zorlanacağız. İşçi alımlarını durdurduk. Kriz derinleşirse önlemleri artırabiliriz" dedi..
Avrupa otomobil piyasasındaki daralmanın etkilerini hissetmeye başlayan bir başka yerli üretici de Koç Holding-Fiat ortaklığı Tofaş oldu. "Krizi işçi çıkarmadan, ufak düşüşleri kompanse edecek planlar yaptık. Her yıl yüzde 4-5 oranında yaptığımız işçi alımlarını durdurduk. Zorlanacağız. Askere gidenlerin veya emekli olanların veya herhangi bir nedenle ayrılanların yerine yeni adam almayacağız. Fazla mesaileri kaldırdık. Ama Avrupa'da kriz derinleşirse önlemleri artırabiliriz. Bu yıl için 350 binlik üretim planlamıştık. Bugünkü durumda 330 bin üretiriz" diye konuşan Tofaş CEO'su Ali Pandır, petrol fiyatları ve pazarlardaki rekor daralmalar ile son dönemde otomotivde yaşanan ve dev üreticilerin üretimi yavaşlatması ve işçi çıkarması ile sonuçlanan krizi yorumladı. Krizde Türkiye'yi şanslı gören Pandır, "Türkiye iki haneli iniş çıkış rakamlarına alışkın. Ama Avrupalılar yüzde 2-3 iniş çıkışlarda bile önemli kararlar alma gereği duyuyor. Şimdi yüzde 20-30 kaybetmeye başladılar" şeklinde konuştu.

"FIAT'IN PROJELERİNE TALİBİZ"
Lancia Delta'nın tanıtım yemeğinde konuşan Pandır, Ar-Ge merkezi için hafta içinde Ankara'ya başvuru dosyalarını gönderdiklerini de ifade etti. Sanayi Bakanlığı tarafından kontrol ve onay beklediklerini vurgulayan Pandır, "Ne zaman olur bilemiyoruz. Onaylandıktan sonra FIAT'ın Ar-Ge merkezindeki bazı projelere talibiz. Özellikle 1.2 lt.'lik motorlu araçların geliştirilmesini alacağımızı sanıyorum" dedi. Fiat'ın marka bazına oturan organizasyonunu değiştirdiğini de söyleyen Pandır, yeni organizasyonda Türkiye'nin Rusya, Çin, Hindistan ve Brezilya ile gelişmekte olan ülkeler torbasına dahil olduğunu belirtti. Pandır, "Bu torbada şansımız çok fazla arttı. Çünkü Tofaş içlerindeki en büyük Fiat üreticisi" dedi. İkici nesil Doblo'nun üretimine başlanmasına bir yıldan az kaldığını söyleyen Pandır, "İtalyanlar bu tarihi öne çekmemizi istediler. İlk prototipler yapıldı. Fiorino her şeyiyle çok başarılı oldu ama Doblo bir efsane. 8 yıldır Tofaş'ı Doblo taşıyor" dedi.

LANCIA'YA YENİ SHOWROOM
Delta'nın tanıtımında söz alan Alfa Romeo- Lancia İş Birimi Direktörü Arzu Çolakoğlu ise İstanbul boğazında Fer-Mas'ın yakınında Lancia için bir showroom düşündüklerini ifade etti. Yıl sonuna kadar 100 adetlik bir Delta satışı beklediklerini belirten, Çolakoğlu, "Bağdat Caddesi'ndeki showroomda aracı sergilemeye başladığımız ilk 6 günde 6 adet Delta sattık. Ypsilon'la birlikte Lancia'nın toplam satışı 200 adede çıkacak" diye konuştu. Lancia'da önceliklerinin satış performansından çok markayı tanıtmak olduğunu söyleyen Çolakoğlu, "Marka imajını oturtmak için 7-8 yıl gerekir. Biz Lancia'da bunu 2-3 yıllık yatırımla yapmak istiyoruz. 2010 yılında Lancia markasıyla 4 haneli satış rakamlarına erişmeyi arzuluyoruz" dedi.