kapat
E-gazete
|
Hava Durumu
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
English
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
16 Eylül 2008, Salı
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Yeni Audi A4 Avant Türkiye pazarında

Giriş Saati : 05.09.2008 12:00
Alman lüks otomobil üreticisi Audi'nin 4. nesil A4 modelinin Sedan karoserli versiyonunun ardından Audi A4 Avant modeli de 49 bin 84 Euro'dan başlayan anahtar teslim fiyatıyla Türkiye'de satışa sunuldu.

İkisi dizel olmak üzere toplam dört güç ünitesi seçeneğiyle Türkiye'de satışa sunulan Audi A4 Avant'ın 1.8 TFSI 160 HP ve 2.0 TDI 143 HP'lik motorlu versiyonları multitronic, 3.0 TDI 240 HP ve 3.2 FSI 265 HP'lik versiyonları ise sadece tiptronic şanzımanla kombine ediliyor.

"GENİŞ KULLANIM İMKANI"

Yeni Audi A4 Avant'ın baz donamında ESP, ABS, EBD, sürücü ve ön yolcu hava yastıkları, ön yan hava yastıkları, ön ve arka yolcular için baş hava yastığı sistemi (Sideguard), Yokuş Destek Asistanı, MP3 çalarlı müzik sistemi, yağmur sensörü, kısa far sensörü, otomatik kontrollü klima sistemi, tavan çıtalarıyla elektrikli, ısıtmalı LED'li sinyallere sahip yan aynalar gibi donanımlar yer alıyor.

Lüks orta sınıfta yer alan diğer modellerden farklı olarak daha büyük boyutlarıyla dikkat çeken yeni Audi A4 Avant, yaklaşık 120 mm'lik artışla 4703 mm'ye uzayan boyuyla geniş bir kullanım imkânı sunuyor. Arka koltuklar dik konumda iken 490 litrelik bagaj hacmi arka koltukları yatırıldığında ise elde edilen 1430 litrelik bagaj hacmi imkanı veriyor.

"DÖRT MOTOR SEÇENEKLİ"

Yeni Audi A4 Avant, ikisi benzinli olmak üzere toplam dört motor seçeneğiyle alternatif oluşturuyor. Araçta kullanılacak benzinli motorların ilkini ise markanın 3 sene üst üste ödül alan 2,0 TFSI motorunun yakın akrabası olarak nitelendirilen 1.8 litre hacimli TFSI güç ünitesi oluşturuyor.

Audi A4 Avant'ın kaputu altında 160 HP güç ve 250 Nm tork üreten turbo beslemeli motor, yerini aldığı geleneksel 1.8T motora göre daha dikkat çekiyor. Sadece multitronic şanzımanla kombine edilmiş olarak satın alınabilen Audi A4 Avant 1.8 TFSI, 0-100 km/s hızlanmasını 8.9 sn'de tamamlarken, 210 km/s'lik maksimum hıza erişebiliyor.

Audi A4 Avant'ın aynı zamanda en güçlü motor seçeneğini oluşturan 3.2 FSI motor ise benzinli motor yelpazesinin ikinci motoru olarak da ön plana çıkıyor. 265 HP güç ve 330 Nm tork üreten 3.2 litre motorlu ve tiptronic şanzımanlı A4 Avant, 100 km/s'ye 6.6 sn'de ulaşırken, 250 km/s'lik maksimum hıza çıkabiliyor.

"DİZEL MOTORDA YENİLİKLER"

Yeni Audi A4 Avant'ın turbo dizel motor yelpazesinin giriş seviyesinde ise üzerinde birtakım iyileştirmeler yapılan 2.0 litrelik TDI yer alıyor. 143 HP güç ve 320 Nm tork üretecek biçimde modifiye edilen yüksek basınçlı common rail püskürtme sistemiyle donatılan 4 silindirli dizel motor, Euro 5 egzoz emisyon normlarını da karşılayabiliyor.

0-100 km/s hızlanmasını 9.7 sn'de tamamlayan multitronic şanzımanlı Audi A4 Avant 2.0 TDI, 200 km/s'lik son hıza ulaşıyor. 3.0 litre silindir hacimli V6 TDI motor da Audi A4 Avant'ın turbo dizel motor seçeneğini temsil ediyor. Audi'nin V motor ailesinin en yeni üyesi olan ve mevcut 3.0 litrelik TDI motora göre gücü 7 HP artan motor, Euro 5 normlarını şimdiden karşılamasıyla farkını ortaya koyuyor. 240 HP güç üreten 3.0 TDI motorla donatılmış tiptronic şanzımanlı A4 Avant, 100 km/s'ye 6.3 sn'de ulaşıyor.

"SÜSPANSİYONDAN DİREKSİYONA SÜRÜŞ SİSTEMLERİ"

Yeni Audi A4 Avant, hem önceki nesillere göre geliştirilmiş dinamik sürüş özellikleriyle kendini gösterebilmeyi hedefliyor. Motor ve süspansiyon destek çubuklarından ön aks bağlantılarına kadar birçok noktada alüminyum malzeme kullanılan Audi A4 Avant'ın arka aksında ise Audi A6 ve A8 modellerinin iz kontrollü trapezoid bağlantı ilkesine sadık kalınarak geliştirme gerçekleştirildi. Bununla birlikte navigasyon ile donatılmış A4 modellerinde ayrıca 4. bir mod olan "Bireysel" modunu sunan Audi, direksiyon oranından, şanzıman değişim oranlarına, gaz pedalı tepkisi ve elektronik uyarlanabilen amortisör ayarlarına kadar toplam 24 farklı sürüş modu sunuyor.

İsteğe bağlı olarak alınabilen Audi dinamik direksiyon, düşük hızlarda daha yüksek güç desteği alarak daha az direksiyon turu sağlıyor. Böylece manevra yaparken direksiyon hafif bir hale geliyor ve tam sağ ve tam sol kırmalarda direksiyonu üç yerine iki tur çevirmek yeterli olabiliyor.

(İHA)