kapat
E-gazete
|
Hava Durumu
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
English
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
7 Eylül 2008, Pazar
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Serdar Güray

İnce TV alanların % 10'u ev sinemasını da yanında istiyor

Timur SIRT
Giriş Saati : 06.09.2008 23:44
Güncelleme : 07.09.2008 01:53
Anadolu Elektronik Genel Müdürü Serdar Güray "Türkiye'de ince ekran televizyon alan 100 kişiden ancak 10'u ev sineması alırken, Avrupa'da bu oran yüzde 20, ev hayatı zengin olan İran'da yüzde 60'ın üstünde" dedi..
2008 yılında yaklaşık 800 bin ince ekran televizyon satılmasını beklediklerini kaydeden Anadolu Elektronik Genel Müdürü Serdar Güray Türkiye'de plazma ve LCD televizyon alan tüketicinin ürünün yeteneklerinin farkında olmadığını belirterek "100 evden ancak 9 10'u ancak ev sineması satın alıyor. Biz kampanyalarla bu oranı artırmaya çalışıyoruz. Avrupa'da televizyonlarla birlikte ev sineması kullanım oranı yüzde 20'nin çok üstünde tercih ediliyor. Evde yaşamayı seven İranlıların ise yüzde 60' ince ekran televizyonla birlikte ev sinema sistemleri satın alıyor. Bizde bu oran çok düşük" diye konuştu.

ÖZELLİĞİ BİLİNMİYOR
Türkiye'de tüketicinin aldığı televizyonun özelliklerini tanımadığının altını çizen Güray, "Oysa bu tür televizyonların keyfi yüksek ses ve görüntü kalitesiyle ortaya çıkıyor. Çoğu kişi Full HD televizyon alıp kablo tv hizmeti alıyor. Oysa Digiturk Plus olmadan HD kalitesini yakalaması olanaksız. Bu Ferrari alıp toprak yolda kullanmaya benziyor. Yani HD kutu olmadan bu televizyonların kalitesinden faydalanmak mümkün değil" dedi.

LCD TERCİH EDİLİYOR
Güray tüketicinin yaşadığı LCD ve Plazma ikilemiyle ilgili olarak şunları söyledi: "Aslında Samsung hem plazma hem de LCD panel üreticisi. Plazma TV satışlarında da Türkiye'de pazar lideriyiz. Her iki teknolojiyle ilgili ürünler var. Ancak artık tüketicinin tercihi yüzde 80'nin üstünde LCD TV oldu. Kampanyalar ve perakende zincirlerinin etkisiyle pazar daha da büyüdü. 2007 yılına göre yüzde 60'lık büyüme yaşanan küresel ve yerel krizlere rağmen oldukça iyi bir oran olarak kabul edilebilir."