kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 11 Ağustos 2008, Pazartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Türkiye Genç İşadamları Konfederasyonu tarafından organize edilen toplantı için Bitlis'e gelen Bakan Mehmet Şimşek'e ünlü Ahlat bastonlarından biri hediye edildi.

'Tekstilde kurla rekabet bitti, gözümüz Bangladeş'in değil, Fransa'nın yerinde'

"Türkiye tekstilden çıkmalı" diye yanlış aktarılan sözlerinin şehir efsanesi olduğunu söyleyen Devlet Bakanı Şimşek "Tekstilde Fransa ve İtalya'yı yerinden edelim" dedi..
Devlet Bakanı Mehmet Şimşek, Anayasa Mahkemesi'nin AK Parti ile ilgili davada açıkladığı karar ile ilgili "Büyük bir belirsizliğin kalktığını, ayak bağının çözüldüğünü'' belirtirken, "Ama Türkiye'nin bazı temel sorunları dün de vardı bugün de var'' dedi. TÜGİK'in organize ettiği ''Bitlis Buluşması'' toplantısında iş adamlarının sorularını yanıtlayan Bakan Şimşek, AK Parti'nin ''kapatılması istemiyle açılan davanın sonuçlanmasından sonra iş dünyasını rahatlatmak için ne tür önlemler alınacağı'' ilişkin bir soru üzerine, Türkiye'deki yapısal problemlerin 2-3 yılda ortaya çıkmadığını, 3-5 yılda da çözümlenecek cinsten olmadığını vurguladı.

'ŞEHİR EFSANESİ OLDUM'
Bir katılımcının, ''tekstil sektörünün gözden çıkardığınız doğru mu?'' yönündeki değerlendirmesi üzerine Bakan Şimşek, "Türkiye'nin ekonomide değişim sürecine ilişkin bir tv'de yaptığı değerlendirmenin şehir efsanesine dönüştüğünü'' söyledi. Programda ABD'de ve gelişmiş ülkelerde gelirin yüzde 80'inin hizmetler sektöründen sağlandığına işaret ederek, Türkiye'de de benzer bir dönüşümün gerçekleşmesinin söz konusu olduğunu anlattığını kaydeden Şimşek, şöyle devam etti: "Orada 'Belki 2025 veya 2050 yılında bizim bazı basit ürünleri bırakmamız gerekir, belki de 35 milyon Çinliyi de burada ağırlarız' dedim. O sözler döndü dolaştı buraya geldi. İtalya'da enerji fiyatı Türkiye'nin 2 katı, işçilik maliyeti 7 katı. Ama İtalya'da geçen yıl 90 milyar dolar tekstil ihracatı oldu. Nasıl oluyor da daha ucuz enerji ve işçilik maliyetine karşın Türkiye bunu başaramıyor. Bütün sektörlerde ekmek vardır. Yeter ki o sektörlerde hangi segmentte, çerçevede yoluna devam edeceksiniz bilin. Londra'da 2 bin dolara satılan Türk markaları var. Ama hala 80'den beri aynı mantık ile düşük kur ile yolunuza devam etmek istiyorsanız, buna ne hakkınız var. Sektörün içinde çok iyi segmentler, iş yapan markalar var. Ama zorlananlar da var. Biz Bangladeş ile değil, Fransa, İtalya ve Almanya'yı yerinden edelim. Markaya tasarıma önem verelim, yapanlar başarıyor. Bangladeş ile rekabet etmek isterseniz, biz devlet olarak ne yaparsak yapalım, bunu başaramazsınız. Teşvike rağmen hala böyle. Doğru alanlara yönelmek lazım.''