Geçtiğimiz haftalarda makyajlanan arkadan itişli 911 modellerine, 4 tekerlekten çekiş sistemine sahip Carrera 4 ve Carrera 4S versiyonları eklendi...
Porsche'nin coupe ve cabrio karoserlerle sunduğu Carrera 4 ve Carrera 4S'de yeni ön-arka tampon, stoplar ve sinyaller de olduğu gibi sadece farklı çizgiler değil, kapsamlı teknoloji yenilikleri de uygulanmış. PTM (Porsche Traction Managment) isimli elektronik kontrollü 4 tekerlekten çekiş sistemi yeni nesilde göreve gelerek otomobilin daha fazla tepki vermesi sağlanmış.
*Carrera resimleri için tıklayınızÇift debriyajlı, 7 kademeli PDK şanzıman sunulan otomobilde daha fazla performans, daha az yakıt tüketimi ve daha az CO2 salınımı için çalışılmış. Bu kapsamda geliştirilen boxer motorda direk enjeksiyon sistemi kullanılmış. 3.6 lt'lik boxer motor 20 HP güçlenerek 345 HP'ye çıkarken, PDK şanzımanla donatılan Carrera 4 Coupe'nin ortalama yakıt tüketimi 10.1 lt/100 km seviyelerinde kalmış.
911 Carrera 4S'de görev yapan 3.8 lt'lik boxer motorun gücü de 30 HP artarak 385 HP'ye yükselmiş. PDK şanzıman kullanılan Carrera 4S Cabrio'nun yakıt tüketimine baktığımızdaysa 10.7 lt/100 km'lik rakamla karşılaşıyoruz. Sonuç olarak, modellere göre değişiklik gösterse de, 4 tekerlekten çekiş sistemi bulunan Carrera modelleri ortalama olarak yüzde 8.5 güçlenirken, yakıt tüketiminde yüzde 12.9 düşüş sağlanmış. CO2 salınımındaysa yüzde 15.4'lük bir düşüş yakalanmış.
Yayın tarihi: 9 Ağustos 2008, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/08/09//haber,B8E5D29C5DA6403FA395439EFE18416A.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.