Şölen Çikolata'nın İhracattan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Elif Çoban ile sohbet ediyoruz. Biliyorsunuz, şirket geçtiğimiz günlerde 90 milyon dolarlık yatırımla kuracağı fabrikada kek, bisküvi ve kraker pazarına gireceğini açıkladı.
Ülker ve Eti gibi iki oyuncunun, pazarın yüzde 90'ına yakınına sahip olduğu bu sektörde daha önce de yeni girişimler olmuş ama başarısızlıkla sonuçlanmıştı.
Elif Çoban'a "Çikolatayla devam etmek zor mu? Piyasanın hakim oyuncularından çekinmiyor musunuz?" diyorum. Çünkü her iki markanın da yetkilileri, zaman zaman yaptıkları açıklamalarda "Bisküvi pazarına yeni girecek olanların işinin zor olduğu" mesajlarını veriyor. Çoban da rahat değil tabii.
Bu işin ne kadar zorlu olduğunu biliyor
. Çoban, iki dominant markanın hakim olduğu pazara, asıl sıfırdan yeni bir marka girmesinin zor olduğunu, ancak Şölen'in çikolatadaki bilinirliğiyle bu zorluğu aşacağını söylüyor ve ekliyor: "Çikolatada dünyada pek çok rakip var. Ama
Türkiye'de iki rakiple iş daha zor. Biz 7 kardeş gece gündüz bisküvi düşünüyoruz. Yurtdışını gezip bisküvi tadıyoruz.
Öyle bir marka yaratmak istiyoruz ki bisküvide uzman olsun. "
- 2007 Günlük Üretim Hacmi: 380 ton
-
2008 Günlük Üretim Hacmi Hedefi: 500 ton - 2007 Çikolata Sektörü Cirosu: 220 Milyon YTL
-
2008 Çikolata Sektörü Ciro Hedefi : 280 Milyon YTL - 2008 Bisküvi, Kraker, Kek Ciro Hedefi: 50 Milyon YTL
-
2007 ISO En Büyük 500 Listesi: 245. sıra
Bugünkü Tüm Yazıları
'7 kardeş dünyayı gezip bisküvi tadıyoruz'
Yayın tarihi: 20 Temmuz 2008, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/07/20//haber,59DCCBF6C4CF45BFAF6AB003D97F7404.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.