kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 29 Haziran 2008, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Pazar SABAH 
TURGAY NOYAN

Markalar yarışı

Marka yaratmak ve marka yönetimi iş yaşamının belki de en büyük ustalık ve zekâ isteyen bölümü... Üstelik içinde bulunduğumuz yüzyılın hatta şimdiki günlerin de en popüler olgusu da; fark yaratacaksın, farkındalığını artıracaksın. Büyük bir mutlulukla görüyorum ki tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de yelken iddialı tüm markaların, üst düzey marka yöneticilerinin kendilerini göstermeye çabaladıkları, logo gezdirdikleri bir mecra olma yolunda süratle ilerliyor. Yıllar öncesinde bu gelişmeyi öngörebilen ve Türk yelkenine yatırım yapan bir iki markamız vardı. Oysa günümüzde yelkende sponsor isimlerini saymaya kalksam pek çoğunu atlayacağımı biliyorum. Bu nedenle bu yazıda adını göremeyen dostlardan peşinen özür dilerim. Aslında içinde bulunduğumuz günlere kolay gelmedik. Markaların dikkatini çekmek de pek kolay olmadı. Geçmişte yelkene katkılarını gördüğümüz Osmanlı Bankası, Türkiye Ekonomi Bankası, Arçelik, Vestel, Borusan, Batı Sigorta, The Marmara gibi markalarımız vardı ama bugün öyle mi ya! Bankacılara bakıyorum. Shop&Miles'la Bosphours Cup'ı düzenleyen Garanti Bankası'na bu yıl, Türkiye Açıkdeniz Yarış Kulübü Trofesi ile Denizbank ve 'Cup'ışalım mı? ile Yapı Kredi Özel Bankacılık da eklendi. Ayrıca Turkishbank ve Akbank'ın sponsorluğunu üstlendikleri tekneleri de var. Geçtiğimiz yıl Türkiye'de şubesi olmayan en büyük bankalardan UBS bile Nostalji Kupası'na sponsor olmuştu. Sadece içinde bulunduğumuz günlere bakmak bile işin boyutlarını göstermesi açısından yeterli. İki hafta önce gerçekleşen 'Cup'ışalım mı? yarışlarının ana sponsoru Yapı Kredi Özel Bankacılık ve alt sponsorlarda Dockers, International Paint, Citroen, UK Sail, 3M, Raymarine, Nikon, Harken, Mastervolt, Sailmaker, Setur, GNL, Becks, Coca Cola, Acqua Panna, Superfresh, Tekirdağ Rakısı'nın isimlerini görüyoruz. Geçtiğimiz hafta Kahve Dünyası'nın yarışları yapılırken dün Tekirdağ Rakısı'nın sponsorluğunda Boğaziçi Kupası gerçekleşti, bugün ise İstanbul Yelken Kulübü'nün Nostalji Kupası yapılıyor. Önümüzdeki hafta ise Capitol sponsorluğunda dünyanın dört bir yanından gelen optimistçi çocuklar İstanbul'da yarışacak. Bakıyorum Dünya markası Coca Cola yarış da yapıyor, tekne de donatıyor. Tekne donatmak deyince gerçekten de neredeyse yarışan yatların yarısının bir sponsoru olduğunu görüyorum. Geçtiğimiz hafta sonu yarışlarını tamamlayan Kahve Dünyası'nın ise benim gözümde başka bir yeri var. Kahve Dünyası, şu anda yelken sporunun en önde gelen sponsorlarından biri, belki de bir numarası. Kendi adına yarışan ekipleri, tekneleri var. Bunlarla sadece yurtiçinde değil bu yıldan başlayarak yurtdışında da yat yarışlarına katılıyor. Kendi adına hem yat hem de centerboard yarışları düzenliyor. Yelken eğitimine katkıda bulunuyor, ayrıca Optimist Milli Takımı'na ve Yelken Federasyonu'na da destek veriyor. Yine başa dönelim. Ufak bir özetini sunduğum tabloda görüldüğü gibi yelken çıtayı yüksek tutan önemli markaların, logo yarıştırdıkları en önemli mecra olma yolunda hızla ilerliyor. Eğer uluslararası bir iki etkinliği de ülkemize kazandırabilirsek Türk yelkenciliğinin katlanarak büyüdüğünü göreceğiz.