kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 26 Haziran 2008, Perşembe
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC

Tersanelerdeki 28 ölüm bile 3 yılda bir yönetmeliğin çıkarılmasını sağlayamadı

Danıştay, sadece tersaneleri değil tüm Türkiye'yi ilgilendiren iş güvenliği yönetmeliğini 15 Haziran 2006'da iptal etti. Sorun Mayıs 2008'de İstihdam Paketi'ne sıkıştırılan maddeyle aşıldı. Aradan geçen 3 yılda tersaneler 28 kişiye mezar oldu..
İLİŞKİLİ HABERLER
Tersanelerdeki 28 ölüm bile 3 yılda bir yönetmeliğin çıkarılmasını sağlayamadı
15 Haziran 2006. Bu tarih Türkiye'de iş sağlığı ve güvenliği konusunda milat. Çünkü Danıştay 10. Dairesi, İş Sağlığı ve Güvenliği'ne ilişkin yönetmeliği iptal ettiğini açıkladı. O tarihten bu yana hiçbir düzenleme yapılmadı ve Tuzla'daki tersaneler 28 kişinin ölümüne sahne oldu. İş güvenliği ve sağlına ilişkin en büyük sorun ise sadece tersaneleri değil, bütün Türkiye'yi ilgilendiriyor. 4857 sayıyı İş Kanunu yürürlüğe girdiğinde, iş güvenliği ve sağlığına yönelik yeni yönetmelikler çıkarılması gerekiyordu. Yönetmelikler yayınlandı. Ancak bu yönetmelikler Danıştay tarafından 15 Haziran 2006 tarihinde iptal edildi. Danıştay iptal ederken özetle; iş güvenliği ve sağlığının bir tüzüğe bağlanmasını ve yönetmeliklerin buna göre çıkarılmasını istedi. Ancak üstünden yaklaşık üç yıl geçmesine rağmen herhangi bir mevzuat çalışması yapılmadı.

1970'DEN KALMA YASA
Danıştay engeli son olarak 15 Mayıs 2008'de yasalaşan ve kamuoyunda İstihdam Paketi olarak bilinen 5763 sayılı yasa ile aşıldı. Ancak Türkiye'de Danıştay'ın iptalinden yani 15 Haziran 2006'dan bu yana geçen sürede Türkiye'de iş sağlığı ve güvenliğine yönelik denetimler artık yürürlükte olmayan 4857 sayısı yasa öncesinde geçerli olan mevzuata göre yapıldı. 1970'li yıllarda çıkarılan, ihtiyacı hiçbir sektörde karşılamayan İş Sağlığı ve Güvenliği Tüzüğü esas alındı. Bakanlık, İstihdam Paketi çerçevesinde gerekli düzenlemeyi yapacağı için yasa çıkmadan önce yönetmelik çalışmalarına başladı. Hazırlanan yönetmeliğin ise ayrı mevzuata ihtiyaç duyan gemi inşa ve tamiri sektörüne ne kadar yarar sağlayacağı ise belli değil.