kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 25 Haziran 2008, Çarşamba
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Bosna ve Kosova’da genişleyeceğiz’ Dondurma pazarının yüzde 20 civarında büyüyeceğini düşündüklerinin altını çizen Kızıldağ, Panda olarak özellikle Türki Cumhuriyetler, Kosova ve Bosna’da genişlemeyi düşündüklerini belirtti.

Şampiyonanın ateşiyle dondurmaya saldırdık!

Has Gıda Pazarlama Genel Müdürü Sinan Kızıldağ, dondurma satışlarınıda Avrupa Şampiyonası ile birlikte yüzde 5-10'luk artış gözlemlediklerini ifade etti..
Yazın sıcaklığının iyice kendisini hissettirmeye başladığı bu son haftalar belki de en çok su ve dondurma satan şirketlerin yüzünü güldürdü. Türkiye'de yılda 160 milyon litre dondurma tüketildiğine dikkat çeken Has Gıda Satış ve Pazarlama Genel Müdürü Sinan Kızıldağ, pazarın 3 ila 5 yıl içinde ikiye katlanacağını düşündüklerini belirtti. Türk tüketicilerinin kişi başı yıllık 2 litre dondurma tükettiğini kaydeden Kızıldağ, "Yanı komşumuz Yunanistan'da bu rakam 4.5 litre. Avrupa ortalaması 7-9, Kuzey Avrupa ülkelerinde (Norveç, İsveç, Danimarka) ise bu rakamlar 17 litreye kadar çıkıyor. Avrupa Şampiyonası ile beraber dondurma satışlarımızda yüzde 5-10'luk bir artış gözlemledik. Bunun nedeni özellikle erkeklerin maç dolasıyla evlerinde oturması ve dondurma yemesi" diye konuştu.

4 MEVSİM TÜKETİLSİN
Kızıldağ, Four Seasons adlı yeni dondurma segmenti yarattıklarını, 3 sene içinde cirolarının yüzde 15'ini bu ürünlerden elde etmek istediklerinin altını çizdi. Ceviz, karamel, çikolata, çilek ve orman meyveli vanilya olan bu ürünler hakkında, "Türk halkı özellikle çikolata ve vanilyalı dondurmaları tercih ediyor. Ürünlerin adının Four Seasons (4 mevsim) koymamızın nedeni, Türk halkı genelde yazın dondurma yemeyi tercih ediyor. Dondurma üreticileri olarak 4 mevsim, 12 ay dondurma yenilmesini aşılamaya çalışıyoruz. Zaten ciromuzun yüzde 70'ini 15 Haziran'dan ağustos ayının sonuna kadarlık dönemde gerçekleştiriyoruz" diye konuştu.

YÜZDE 40 BÜYÜYECEĞİZ
Pazar paylarının yüzde 33 civarında olduğunu ifade eden Kızıldağ, yeni yaptıkları 40 bin adetlik dolap yatırımıyla beraber yüzde 40 büyümeyi hedeflediklerini ifade etti. Özellikle Türkiye'nin doğusunda halen evlerde dondurma yapıldığını değinen Kızıldağ, Panda'nın bugün 59 farklı çeşit dondurmasının bulunduğunu kaydetti. Dondurma pazarının yüzde 20 civarında büyüyeceğini düşündüklerinin altını çizen Kızıldağ, Panda olarak özellikle Türki Cumhuriyetler, Kosova ve Bosna'da genişlemeyi düşündüklerini belirtti. Cirolarının yüzde 5'inin ihracattan kaynaklandığını vurgulayan Sinan Kızıldağ, yurtdışında 6 bin adet dondurma dolaplarının bulunduğunu altını çizdi. Her yıl cirolarının yüzde 2- 3'ünün Araştırma ve Geliştirmeye (Ar-Ge) ayırdıklarına değinen Kızıldağ, tatlı tüketiminin özellikle yaz aylarında dondurmaya kaydığını sözlerine ekledi.
Haberin fotoğrafları