Galip Yorgancıoğlu Çiçekten Becel Rakı üreticileri, son yıllarda daha çok kadın tüketicileri hedefleyen yatırımlar yapıyor.
Turizm, sezona iyi başladı içki tüketimi canlandı
Mey İçki CEO'su Galip Yorgancıoğlu, içki tüketiminin yılın ilk 3 ayında yüzde 7 düştüğünü, ancak 2.5 ayda yüzde 4'lük büyüme yaşandığını söylerken "Bunu turizmin canlanmasına borçluyuz" dedi..
İLİŞKİLİ HABERLER
Turizm, sezona iyi başladı içki tüketimi canlandı
Bu yılın ilk üç ayında yüzde 7'lik bir düşüş yaşayan içki tüketimi, turizm sezonunun açılmasıyla canlandı. Mey İçki CEO'su Galip Yorgancıoğlu, ilk çeyrekteki küçülmeyi ekonomik durgunluğa bağlarken son 2.5 ayda yaşanan yüzde 4'lük büyümenin ise tüketici güveninin artmasının ve turizm sezonunun açılmasının ürünü olduğunu söyledi. Mey İçki'nin yeni ürünü Mest Rakı Boğazkere'nin tanıtım gecesinde soruları yanıtlayan Yorgancıoğlu, geçen yıl seçimler nedeniyle turizm sezonunun bölündüğüne işaret ederek, "Ancak bu yıl turizm sezonu umut verici bir biçimde açıldı" dedi. Yorgancıoğlu, ilk çeyrekteki daralmanın hâlâ kapatılamadığına dikkat çekerek, herhangi bir köklü değişiklik olmazsa pazarın yılı yüzde 3'lük büyüme ile kapatmasını beklediklerini dile getirdi. Kış sezonunda içki satış noktalarının sayısının 55 binden 50 bine düştüğünü anımsatan Yorgancıoğlu, "Satış noktaları kışın azalır, şimdi yazın tatil yörelerinde binlerce yeni satış noktası açılıyor" değerlendirmesinde bulundu.
HEDEF ABD PAZARI
Yorgancıoğlu ayrıca, ABD'de bir dağıtımcıyla anlaştıklarını ve Türklerin yoğun yaşadığı 10 eyalete odaklanacaklarını kaydederek, "ABD pazarında şu an 150 bin litre rakı satılıyor. Hedefimiz bu rakamı 400 bine çıkarmak" dedi.
İLİŞKİLİ HABERLER
Turizm, sezona iyi başladı içki tüketimi canlandı
Yayın tarihi: 18 Haziran 2008, Çarşamba
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/06/18//haber,DB8DDED9F8954CAE9756D523211F7076.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.