Burger King'in Başkanı Brain Swette
İLİŞKİLİ HABERLER
"Ekonomi kötüye gittiğinde tüketici fast food'a koşar"
"Ekonomi kötüye gittiğinde tüketici fast food'a koşar"
Burger King Başkanı Swette, "Ekonomilerin kötü gittiği şimdiki gibi dönemlerde tüketiciler pahalı restoranları bırakıp bize koşar" dedi. Swett, "Türkiye en hızlı büyüdüğümüz ülke" diye konuştu..
ABD'de 1954 yılında kurulan ve bugün dünyanın en büyük fast food zincirlerinden biri haline gelen Burger King'in Başkanı Brain Swette, ekonominin kötüye gittiği, resesyon ya da kriz zamanlarında her zaman daha iyi performans gösterdiklerini söyleyerek, "Çünkü bu gibi zamanlarda, tüketiciler pahalı ve şık restoranlardan vazgeçip bize koşuyor" diye konuştu. Girişimciliği destekleyen Endeavor tarafından yılın girişimcilerini seçmek için İstanbul'a gelen Swette, sorularımızı yanıtladı. Swette, dünya ekonomisinin bugün bir mini kriz sürecinden geçtiğini dile getirerek, kendi satış grafiklerinin de bunu doğrular nitelikte olduğunu kaydetti.
MCDONALD'S'I GEÇTİK
"Türkiye'de de satışlarımız artan bir trend gösteriyor" diyen Swette, 16 çeyrektir büyüdükleri Türkiye pazarında bundan sonra da gerek ciro gerek mağaza sayısı anlamında daha agresif büyüyeceklerini ifade etti. Türkiye'nin bölgesinde en hızlı büyüyen pazarları olduğunu söyleyen Burger King Başkanı, Türkiye'deki rakipleri McDonald's'ı mağaza sayısında geçtiklerini, sadece geçen yıl 50 mağaza açtıklarını, buna karşılık McDonald's'ın ise 30 mağaza kapattığını hatırlattı. "Bu durum, kültürel olarak fast food geleneğinin ve konseptinin sınırları aştığının göstergesi" diye konuşan Swette, fast food'un sağlıksız olduğu yönündeki eleştirileri ise şöyle değerlendirdi: "Evet, fast food'un sağlıksız olduğu algısı genel olarak var. Ama bana göre, sadece daha hızlı tüketildiği için bir yiyecek diğerinden daha kötü değildir. İçeriğine baktığınızda, kullanılan malzemeler farklı kombinasyonlarla da olsa hep yediğiniz şeyler. Tabii ki, bir üründen çok fazla ya da çok hızlı yerseniz sağlıksız olabilir, ama bu, içeriğe ilişkin genelleme yapmak için yeterli olmaz." e-Bay'in İcra Kurulu Başkanı iken Burger King'e geçen Swette, özellikle fast food sektöründe giderek artan online satışlarla ilgili de, "Bir gün iki satış kanalının gücü eşitlenebilir" dedi.
İLİŞKİLİ HABERLER
"Ekonomi kötüye gittiğinde tüketici fast food'a koşar"
Yayın tarihi: 13 Haziran 2008, Cuma
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/06/13//haber,7200A8959A2F491A932AD2E12027C7AE.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.