Banana Republic’in özel koleksiyonunda bambu ipliği ve organik pamuk gibi çevre dostu malzemeler kullanılmış.
Modada yeşil adımlar
Büyük tekstil markaları, çevreye olan duyarlılıklarını hazırladıkları çevre dostu tasarımlarla gösteriyor. Amerika'nın ünlü bir mağaza zinciri de hazırladığı 50 parçalık koleksiyonla eko-modaya ayak uydurdu.....
Amerika'nın ünlü mağaza zinciri Banana Republic'i, bu ülkeye seyahat edenler çok iyi bilir. Gap ailesinden olan markaya, mart ayında biz de kavuştuk. Hatta Kanyon'da açtıkları ilk Türkiye mağazası, Avrupa'nın ilk mağazası olma özelliğini de koruyor. Markanın başlangıcı ise çok eskilere dayanıyor. San Francisco'da yaşayan bir çiftin 1978 yılında açtığı ilk mağaza ile başlangıç yapan marka, o zamanlar safariyle ilgili kıyafetler satıyormuş. Seyahat etmeyi çok seven bu çiftin, gittikleri yerden topladıkları değişik kıyafet ve aksesuarları bulunduran mağaza, markanın sahipleri gibi seyahat etmeyi sevenlerin favori adresi olmuş. Hatta seyahat odaklı kataloglarıyla ürün satışında da çok başarılı olmuşlar. Bu başarıyı fark eden Gap Inc de 1983 yılında markayı kendi bünyesine katınca marka büyümeyi daha çabuk yakalamış. Kuruluşunun 10. senesinde, Amerika'da 100 mağazaya ulaşan marka, bugün dünyada 550 noktada satılıyor.
KOLEKSİYONA ÖZEL ETİKET
Banana Republic, bugün günlük hayat için ulaşılabilir lüks ürünler sunuyor. Kadın ve erkekler için kıyafetler dışında aksesuar, ayakkabı, iç giyim, kişisel bakım ürünleri de bulunan markanın sofistike, canlı, detaylı tasarımları dikkat çekiyor. Şehir stilini çok iyi yorumlayan marka, mayıs ayında çıkardığı 'yeşil' koleksiyonuyla da çevreye olan bilincini gösteriyor. Kadın ve erkek için toplam 50 parçalık koleksiyonla eko-modaya ayak uyduran Banana Republic, bu deneme koleksiyonuyla farklı olduğunu da kanıtlamak istiyor. Büyük tekstil markalarına örnek olabilecek bu deneme koleksiyonunda, markanın kadın koleksiyonu tasarım direktörü Alessandra Brunialti imzası var. Çocukluğunu İtalya'nın Roma şehrinde geçiren Brunialti müsrifliğin olmadığı, sadece ihtiyaçlarına sahip oldukları bir çocukluğun ardından bu hayat felsefesini de benimsemiş ve Banana Republic için oluşturdukları bu yeşil koleksiyonla, dünyaya ufak bir hediye vermiş oluyor. Bu küçük koleksiyonun ilk adım olduğunu söyleyen Brunialti, koleksiyonlarında outdoor fotoğrafçısı Andy Biggs'in Afrika'da çektiği fil resimlerinden ve İskandinav mimar Pascal Van der Kelen'in eserlerinden etkilendiklerini belirtiyor. Koleksiyonlarında kullandıkları organik pamuk, soya, bambu ipliği dışında mağazalarında kullandıkları düşük enerji harcayan ampuller, dönüşümlü kağıttan paketlerle de çevre dostu olduklarını başka yönlerden de gösteriyorlar. Banana Republic'in sunduğu bu ilk koleksiyon, özel etiketleriyle de 'yeşil' olduğunu gösteriyor. Temel parçalardan oluşan yeşil koleksiyon, tişörtler dışında trençkot, pantolon, elbise ve aksesuarlardan oluşuyor. Çevre dostu koleksiyonunda da alışık olduğumuz çizgisinden ödün vermeyen markanın aranlerinde yine terzi estetiği dikkat çekiyor. Bütün koleksiyon organik olmayabilir ama Banana Republic, ilk adımını attı. Büyük bir markanın bilinçlendiğini gösterdiği bu özel koleksiyon, dileriz diğer büyük zincirlere de örnek olur ve daha duyarlı bir dünyaya 'Merhaba,' deriz.
Yayın tarihi: 31 Mayıs 2008, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/05/31/ct/haber,A52702896A6B4D359F6A23C966E8E7B5.html
Tüm hakları saklıdır.