Okuduğunuz köşeden bağımsız olarak uzun süredir SABAH'ın satrançla ilgili haberleri atlamaması, benim de çabam olsun olmasın olsun, önemli gelişmeleri takip etmesi dikkatimi çekiyordu. Elime bir süre önce geçen güvenilir verileri de gündemin biraz yavaşladığı bu hafta sizlerle paylaşıyorum. Spor endüstrisinin, spor pazarlamasının nabzını tutan Sports Marketing dergisinin mart sayısında 'Medya Satrancı Yok Sayıyor' başlıklı bir yazı çıkmıştı. Medya Takip Merkezi'nin yaptığı araştırmada 2007'de satrançla ilgili toplam 2 bin 776 haber (gazete, dergi, internet siteleri ve TV kanallarında yer alan haberlerin toplamı) yayımlanmış. Futbolla ilgili haber sayısı da 1 milyon 47 bin 296! Son yıllarda İş Bankası'nın sponsorluğunun olumlu etkisini, Kübra Öztürk ve Betül Cemre Yıldız'ın satrancın gülen yüzleri haline geldiğini gördük. Ama yine de sayıları futbolla karşılaştırılacak gibi değil. Haberler daha çok gazete ve dergilerde yer almış (yüzde 77). Yazılı basın, satranca büyük ilgi gösteriyor. Haberlerin bin 424'ü ise ulusal basında yer almış. Yazılı basında ise satranca en çok yer veren üç gazete sırayla SABAH, Hürriyet ve Milliyet olurken, satrancı en çok ekrana taşıyan televizyon kanalı da CNN Türk olmuş. Yaklaşık bir yıl önce Hürriyet'in Pazar ekinden de satranç köşesinin kalkmasıyla, SABAH Pazar'daki bu bölüm, Türkiye'nin büyük gazetelerinde yer verilen tek satranç köşesi haline geldi. Türkiye'nin ilk ve en uzun süredir satranç köşesine yer veren gazetesi Cumhuriyet'te de eylül ayından beri ilk büyükustamız Suat Atalık yazıyor. Bu verileri niye yazıyorum? Üç hafta önce yazım yayımlanmayınca, okurlardan birçok mesaj geldi. O pazar haber yoğunluğu nedeniyle satranç köşesi, bir haftalığına yayımlanmadı. SABAH'ın satranca gösterdiği ilgi, satrancın medyadaki en sağlam kalesinin de SABAH olduğunu gösteriyor. Ben de sayıların yalancısıyım.
Yayın tarihi: 11 Mayıs 2008, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/05/11/pz/haber,077BF5C29B084FBC886C3EA32C9178D0.html
Tüm hakları saklıdır.