kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 6 Mayıs 2008, Salı
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
ŞEREF OĞUZ
ÖNERİ-YORUM

Sponsorluk ve bağış

Günlük hayatımızda giderek daha fazla yer alan iki kavram!
İhtiyaç sahibi gerçek kişilere, ekonomik ve sosyal alanda topluma yardım amacıyla hayır kurumlarına yapılan ayni ve nakdi yardımlara bağış deniyor.
Neler bağışlanabilir?
Taşınır veya taşınmaz her türlü ekonomik değer; Gayrimenkul, para, altın, hisse senedi vb. menkul kıymetler, intifa, irtifak hakkı vb. haklar, alacaklar, ekonomik değeri olan sanat eserleri, gerçekleşeceği anlaşılan hasılat, gelir vb. değerler...
Bir de son 10 yılın şöhretli kıldığı, sponsorluk kavramı var. Bilgi ve iletişim çağında yaşadığımız günümüzde rakipler arasından ön plana çıkmak, farkındalık yaratmak, hedef kitleyle duygusal bir bağ kurmak ve az bütçelerle geniş kitlelere ulaşmak giderek daha fazla önem kazanıyor.
Artık tüketiciler yalnızca bir ürünü satın almıyor, aynı zamanda o ürünün sunduğu hayat tarzını, hikayeleri, deneyimleri ve duyguları satın alıyorlar.
Sponsorluk çok etkin bir pazarlama tekniğidir, bağış ya da yardım değildir. Sponsorluğun amacı kurumu ya da ürünü tanıtarak pozitif imaj oluşturmak, güçlendirmek, dolaylı olarak satın alma tercihlerini etkilemektir.
Dolayısıyla, sponsorluk ticari sonuçları hedefleyen bir iletişim aracıdır.
Son 15 yıllık dönemde dünyada sponsorluk sektörü çok hızlı gelişti.
2007'de bu rakamın 70 Milyar $'a ulaştığı tahmin ediliyor.
Türkiye'de sponsorluk sektörü, "bağış ve yardım" kavramlarıyla çok fazla karıştırılıyor.
Kurumlar sponsorluk tercihlerinde ne yazık ki çoğu zaman bilinçsiz ve tutarsız davranıyorlar.
Türkiye'de daha çok bağış gibi algılanan sponsorluk, kuruma getireceği faydalar göz ardı edilerek şirket kültürüne, stratejisine uygun olmadan yapılıyor ve bu yüzden çoğunlukla yeter fayda sağlanmıyor.
Kurumsal sosyal sorumluluk temelinde "topluma geri verme" ilkesini barındıran bir kavram ve en önemli araçların başında sponsorluk geliyor.
Fakat sponsorluk alanındaki mevcut örneklere baktığımızda, verenin de alanın da artık kazanmadığı, yalnızca bu sponsorluğu tezgahlayanların havadan para kazandığı bir iklime taşındığını görmek mümkün.
Sponsorluğun kime ne değer kattığını sorgulama zamanı geldi bence.
Belki de "bağış" daha fazla yarar üretiyor olabilir.