kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 6 Mayıs 2008, Salı
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC

'Şimdi sırası değil' dedik teknoloji iştahımızı erteledik

ESEN EVRAN
Mart 2007'de tüketicilerin yüzde 13.3'ü bilgisayar almaya niyetliyken, bu yıl oran 8.2'ye düştü. En büyük düşüş LCD TV ve MP3 çalarda. Oysa, teknoloji marketleri hızla yayılıyor..
Perakende sektöründe 2007'ye damgasını vuran, teknoloji marketlerinde yeni uluslararası oyuncuların Türkiye pazarına girmesi ve rekabetin bugüne kadar hiç olmadığı kadar artmasıydı. Alman teknoloji marketi Media Markt'ın önünde ucuz dizüstü bilgisayar almak için geceden kuyruğu girenlerin pek çoğu, bu cihazı almak için bile iki ay çalışmak zorundaydı. İşte, teknoloji marketlerinin iştahını da bu tablo kabarttı. Ancak iki yıldır Tüketici Trend anketi yapan Interpromedya'nın araştırması, tüketicinin teknoloji iştahını kaybetmediğini, fakat frenlediğini ortaya koydu.

ŞİMDİ SIRASI DEĞİL
Türkiye'nin 16 ilinde 15 yaş üzerindeki bin 519 denekle yapılan araştırma sonuçlarına göre, Mart 2007'de görüşülen tüketicilerin yüzde 13.3'ü bir yıl içinde masaüstü bilgisayar almayı düşündüğünü dile getirmişti. Mart 2008'de ise bu oran yüzde 8.2'ye düştü. Taşınabilir bilgisayarda satın alma isteği yüzde 12.1'den yüzde 10.6'ya inerken, en büyük oranlı düşüş LCD TV'de yaşandı. Geçen yıl tüketicilerin yüzde 6.1'i LCD almayı düşünürken bu yıl "Şimdi sırası değil" diyerek sadece yüzde 2.8'i, "Evet, bir yıl içinde LCD TV almayı düşünüyorum" cevabını verdi. Plazma TV'de ise çok fazla değişim olmadı. Geçen yıl tüketicilerin yüzde 10.3'ü satın almayı düşünürken bu yıl oran yüzde 9.2'ye düştü. MP3 çalarda bu oranlar sırasıyla yüzde 9.2 ve yüzde 5.1 olurken cep telefonundaki değişim çok fazla olmadı. Geçen yıl tüketicilerin yüzde 24.5'i bir yıl içinde cep telefonu almayı planlarken, bu yıl yüzde 20.6'sı bu soruya "Evet" cevabını verdi.
Haberin fotoğrafları