kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 7 Nisan 2008, Pazartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC

Arçelik en bilinen marka, SABAH ilk akla gelen gazete

Nielsen'in Marka Araştırması'na göre Arçelik, yine en çok bilinen marka. Bu yıl ilk kez SABAH gazetesi kendi kategorisinde % 22 ile ilk akla gelen marka..
İLİŞKİLİ HABERLER
Arçelik en bilinen marka, SABAH ilk akla gelen gazete
Araştırma şirketi Nielsen'in 'Markalar Araştırması'na göre Arçelik, 'ilk akla gelen', 'ilk hatırlanan' ve 'tüketicinin kendisine en yakın hissettiği' marka oldu. Nielsen'in 14'üncüsü gerçekleştirilen 'Markalar Araştırması'nın 2007 sonuçlarına göre kategori belirtilmeksizin kişilerin ilk aklına gelen marka sorgulamasında Arçelik, 10 yıldan uzun süredir sürdürdüğü liderliğini bu yıl da korudu. Önceki yıla göre Arçelik'i belirtenlerin oranı 2007 yılında artarken, Ülker en çok hatırlanan ikinci marka oldu. Beko ve Adidas ise üçüncülüğü paylaştı. Hiçbir ürün, marka ya da kategori hatırlatması olmadan tüketicilere 'ilk hatırladığınız firma hangisidir' sorusu yönetildiğinde Arçelik ilk sırada yer aldı. Arçelik'in ardından Koç ikinciliği alırken, Beko ve Ülker ise üçüncü oldu.

KATEGORİLERİN LİDERİ NOKİA
Kategori belirtmeden "Kendinize en yakın hissettiğiniz marka hangisi?'' sorusuna her 5 tüketiciden biri "Böyle bir marka yok" karşılığını verdi. Yakın hissedilen markalar sıralamasında Arçelik ilk sırada, Ülker ikinci sırada yer aldı. Nike ve Adidas ise iki markanın ardından üçüncü sırada yer aldı. Pınar, Vestel, Sony, Beko, Levi's, Bosch ve LCW diğer yakın hissedilen markalar olarak sıralandı. Kategorilere göre lider markaların belirtilme oranlarına bakıldığında ise cep telefonu kategorisinde Nokia yüzde 72 ile tüm kategorilere göre belirtilme oranı en yüksek marka oldu. Gazete kategorisinde ise ilk akla gelen marka yüzde 22 ile SABAH oldu.
Haberin fotoğrafları