kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 14 Mart 2008, Cuma
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Nasuh Önal Stefan Heidenreich Bebek Beslenme Grup Başkanı Rene Baenziger

Ülker yatırım kararı alınca mamada fiyatı 1 YTL yaptı

HACER GEMİCİ MURCIA
20 milyon YTL'lik yatırımla kavanoz mama fabrikası kuracağını açıklayan Ülker, fiyatı da 1.90 YTL'den 1 YTL'ye çekti. 9 ay zararına satış yapacak olan Ülker, talebe yetişemiyor..
Ülker Hero Baby, 2003 yılındaki Türkiye'nin ilk mama fabrikasından sonra, bu kez kavanoz mama fabrikası için kolları sıvadı. 20 milyon YTL'lik yatırım kararını İspanya Murcia'daki Hero Grup'un kavanoz mama fabrikası'nda açıklayan Ülker ve Hero Grubu, yatırımdan önce Türkiye'deki kavanoz mama fiyatını da 1.90 YTL'den 1 YTL'ye çekti. Ülker Hero Baby Genel Müdürü Nasuh Önal, Türkiye'de mama fiyatını yeniden tanımladıklarını dile getirerek, "Bu geçici bir uygulama değil. Şu anda zararına da olsa kavanoz mamayı 1 YTL'ye satıyoruz. Fabrikamız 2008 yılı son çeyreğinde bitmiş olacak. Fabrika devreye girdikten sonra zaten maliyet avantajını elde edeceğiz" dedi. Kavanoz mamada fiyatı 1 YTL'ye çektikten sonra ortaya çıkan yoğun talebi karşılamakta güçlük çektiklerini söyleyen Önal, Ankara'daki fabrikada günde 138 bin adet kavanoz mama üreteceklerini kaydetti. Her bebeğin dengeli ve yeterli beslenme hakkı olduğunu dile getiren Önal, Türkiye'de bebek mamalarının kullanım oranın oldukça düşük olduğuna işaret etti. Önal, İspanya ile bir karşılaştırma yaparak, "İspanya'da bebek başına kavanoz mama tüketimi haftalık 1.3 kg iken bu oran ülkemizde yılda 1 kg civarında. 50 milyon kavanoz mama üretim kapasiteli yeni fabrikamız sayesinde elde edeceğimiz maliyet avantajını şimdiden son tüketici ile paylaşıyoruz. Fiyatımızı 1 YTL olarak belirledik. Böylece tüketim alışkanlığı kazandırmayı ve sektörün büyümesine katkıda bulunmayı amaçlıyoruz" dedi.

'MAMA MAKUL FİYATTA OLMALI'
Bu arada Hero Grubu olarak basına çok fazla çıkmadıklarını ancak bu kez Ülker Grubu'nun Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker'in ricası için toplantıya katıldığını anlatan Hero COE'su Stefan F. Heidenreich, Türkiye'de bebek maması pazarının gelişmeye müsait olduğuna işaret ederek, "Bebek mamasının makul fiyatta olması lazım. 130 gramlık bir mama 2 YTL'ye satılırsa bu makul bir fiyat değildir. Bu nedenle fiyatımız 1 YTL'ye çekildi" diye konuştu. Kendilerinin hayır kurumu olmadıklarını anlatan Heidenreich "Biz tüketiciye en iyi fırsatları sunuyoruz. Türkiye'de büyüme potansiyeli çok yüksek. O nedenle de yatırım yapıyoruz" dedi. Heidenreich, Avrupa'nın lider markalarından olmalarına karşın reçelden yavaş yavaş çekilip daha sağlıklı alanlara kayacaklarını dile getirdi. Yolları 2002 yılında kesişen Hero ile Ülker grubu yüzde 50-50 ortaklık ile Hero Gıda AŞ'yi kurmuş ve 2003 yılında Ankara'daki mama fabrikasında üretimi başlatmıştı. Grup kavanoz mamalarını ise Hero'nun İspanya'daki fabrikasından ithal ediyordu.