MİGROS'UN ekmek reyonunda, onlarca çeşit arasında karar vermeye çalışırken gördüm. Somun ekmek şeklinde bilgi broşürlerinde ekmek israfını önleme yolları anlatılıyordu. İş edinip et reyonunda, balık reyonunda, sebze-meyve reyonunda da benzer bilgiler aradım. Ve buldum. Perakendede artık ürün satmak yetmiyor, farklılaşmak sürdürülebilir başarının tek yolu. Bu nedenle Migros içinde bir birim, müşteri bilinçlendirme üzerine odaklanmış. Bir yılda 1 milyon 180 bin broşür dağıtılmış müşterilere. Yazılanlar herkesin ihtiyacı olan bilgiler. Siz alışverişe çıktığınızda dikkat edin ama ben en ilginçlerinden birkaç örnek vereyim: "Ekmeği ufalamadan kesmek için bıçağı ateşe tutun ya da 23 dakika kadar kaynar suda bekletin. Ekmeğin geç bayatlaması için küçük bir kabın içene bir miktar tuz koyup ekmekliğe yerleştirin..."
Sadece 2M ve 3M'lerde bulunan bu broşürlerin yakında mangal keyfi ile ilgili olanları da reyonlarda yerini alacak. Orada da "Etlerin pişmesine 1-2 dakika kala kömürün üzerine limon, portakal kabuğu ya da soyulmamış sarımsak atın" gibi bilgiler olacak.
Bugünkü Tüm Yazıları
Migros 1.2 milyon müşteriye ekmekarası bilgi servis etti
Yayın tarihi: 9 Mart 2008, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/03/09//haber,4D7BF0A0BA864F91BBEBEA456CA9065C.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.