İLİŞKİLİ HABERLER
Kibrit fabrikasını kapattı dünyaya yat satmaya başladı
Kibrit fabrikasını kapattı dünyaya yat satmaya başladı
Fuarın en uzun teknesini İTO ile CNR arasında yaşanan sorunlar yüzünden sergileyemeyen Numarine'in sahibi Ömer Malaz, 2002'ye kadar kibrit ve dijital para kasası imalatı yaptığını vurguladı. Malaz, "Fabrikalara çok iyi teklif geldi, 2 günde şirketleri sattım. Bir tanıdığım sayesinde tekne imalat işine girdim. Eğer imalattan anlıyorsanız, her şeyi imal edebilirsiniz" dedi. Yaptıkları teknelerin yüzde 80'inin ihraç ettiklerini kaydeden Malaz, en büyük ihracatlarını İspanya, İtalya Fransa'ya yaptıklarını Venezüella'ya bile tekne ihraç ettiklerini belirtti. Teknelerinin fiyatlarının 800 bin Euro'dan başladığına değinen Malaz, "5 milyon 800 bin Euro'ya teknemiz var. 2008 yılını 24 milyon Euro'yla kapatmayı planlıyoruz. 330 kişiye istihdam sağlıyoruz" dedi. Avrupalı müşterilerinin tekneleri çoğunlukla leasing ile satın aldığını vurgulayan Malaz, Türklerin ise nakit parayla satın almayı tercih ettiğinin altını çizdi. Malaz, bugüne kadar yurtdışında 14 farklı fuara katıldıklarını, fiyatlarını pahalı bulanların Türkler olduğunu ifade etti. Malaz, "Düsseldorf'taki fuarda teknelerimizi pahalı bulan 2 kişi çıktı. İkisi de Türktü. Ben de onlara yabancı markalardan bir eksiğimiz yok, fazlamız var dedim" diye konuştu.
İLİŞKİLİ HABERLER
Kibrit fabrikasını kapattı dünyaya yat satmaya başladı
Yayın tarihi: 16 Şubat 2008, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/02/16//haber,643C1793DB1048998E4DA931DC262505.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.