İsmar Genel Müdürü Yalçın, mağaza açmak için yer kalmadığını belirterek, Migros’un ancak yerelleri satın alarak büyüyebileceğini söyledi.
'Migros iki misli büyür ama yerelleri satın alarak'
Sektörün eskisi kadar serbest olmadığını dile getiren Hasan Yalçın, göstergelerin 'aşağı' yöne döneceğini bu nedenle de satın almaların hızlanacağını söyledi..
Türkiye'nin 57 ilinde 961 mağaza ile faaliyet gösteren Migros, önümüzdeki 5 yıl içinde bir bu kadar daha mağaza açacak. Peki bu nasıl olacak? Özellikle büyük şehirlerde yeni mağaza açmak hem kiralar hem de rakipler nedeniyle çok zor. Anadolu'da ise yerel marketler yaygın. Yani öyle hızla market açmak o kadar da kolay değil. Perakende sektöründe danışmanlık hizmeti veren ve pek çok yerel market zincirinin ulusal zincirlerle satış görüşmelerine aracılık eden eski İsmar Genel Müdürü Hasan Yalçın ile Migros'un satışı ve yeni dönemdeki büyüme stratejisini konuştuk. Daha önceki değerlendirmelerinde "Migros'u kimin alacağını en çok üreticiler merak ediyor. Çünkü satın alan büyük bir dev olacak ve büyük taviz isteyecek" diyen Yalçın, son gelişmeyi dengelerin korunması açısından olumlu bulduğunu belirterek, "Tedarikçi de rakipler de rahatladı. Koç da memnun, iyi fiyata sattı" dedi. Migros'u satın alan İngiliz BC Partners'ın kıdemli ortağı Nikos Stathopoulos'un dün satışla ilgili olarak yaptığı "Mağaza sayısı 5 yıl içinde ikiye katlanacak" açıklamasını da değerlendiren Yalçın, "Bu büyümeyi mutlaka yerel markaları satın alarak yapacaklardır" yorumunu yaptı. Migros'u daha önce Ankara, İstanbul, Gaziantep ve Adana'da 4 yerel zincirle görüştüren Yalçın şunları söyledi: "Yeni mağaza açarak büyümek zor. Büyük şehirlerde yer kalmadı. Yapacakları tek şey, yerel ve bölgeselleri satın almak. İki mağaza olan yerleri bile satın almak zorundalar. Marketçilik bisiklet sürmek gibidir pedalı çevirdikçe ayakta kalırsın. Yereller fiyatın yükseleceğini düşünüp 'bekle-gör' politikası güdüyordu. Biz de Migros'a 4 yerel market için aracılık yapmıştık, yerellerin yaklaşımını biliyorum. Ama bugün gelinen noktada çok da fazla beklemeden ellerindekini değerlendirmek lazım." Migros'un çok titiz davrandığını, iskânı olmayan yerleri tercih etmediğini anlatan Yalçın, bunun da hızlı mağaza açma önündeki engellerden biri olduğunu söyledi. Yalçın, "Ama büyüyen diğer zincirler boş buldukları her yere giriyorlar. Sektör eskisi kadar serbest değil. Bütün göstergeler yatay çizgiye girecek, belli bir süre sonra da aşağıya inecek belki. O yüzden satın almaların bu günlerde hızlanması gerek" diye konuştu.
Yayın tarihi: 16 Şubat 2008, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/02/16//haber,403DA92DA4FD485CB9CCB413245F3D17.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.