Kampanyalar doping oldu bozulan moraller düzeldi
2007 yılı için başlangıçta beklentiler her ne kadar iyimser olsa da, otomobil satışlarının 2007'ye yüzde 17'lik sert bir düşüşle başlaması ve yıl içersinde pazarın yüzde 30'lara varan bir daralma yaşaması moralleri bozdu. 2007 ortasına kadar genel seçimler ve cumhurbaşkanlığı seçimleriyle ertelenen tüketici talebi, yıl sonuna doğru düşen faizler ve çoğalan kampanyalarla arttı. Belirsizlik ortamı ortadan kalkınca tüketiciler soluğu oto bayilerinde aldı. Otomotiv Distribütörleri Derneği tarafından yayınlanan rakamlara göre, 2007 yılı Ocak-Haziran döneminde binek oto satışları 2006 yılının aynı dönemine göre tam yüzde 30.5 oranında azalarak 139 bin 131 adete geriledi. Rakamların dip yaptığı ilk yarıdan sonra iyileşen siyasi ortam, hemen ardından düşmeye başlayan taşıt kredi faizleri ve firmaların yarattığı yoğun kampanya ortamı otomobil ve hafif ticari araç pazarını tekrar çıkışa geçirdi. A'dan Z'ye neredeyse her marka ve modelde uygulanan kampanya fırtınasının etkisi altına giren otomotiv pazarında, 2007 Kasım ayı rakamları açıklandığında daralma yüzde 10'un altına düştü. 2007 yılı Ocak-Kasım binek ve hafif ticari araç toplam pazarı 493 bin 836 adet olarak gerçekleşti. Aralık ayında da 80 bin oto satılması beklenen iç pazarda daralmanın bu beklentiyle birlikte yüzde 7-8 seviyelerine gerilemesi tahmin ediliyor.
Yayın tarihi: 11 Ocak 2008, Cuma
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/01/11//haber,93984F1473C8426997A0988171DFEE58.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.