Abuzittincim Valla ne demek lazım bilemiyorum. Aymazlık mı, vurdumduymazlık mı yoksa, dilimin ucuna bi kelime geliyor ama yazsam başım belaya girer..
Yav kardeşim, Isparta'daki uçak kazası, bu havaalanının güvenlik açısından, yeterince donanımlı olmadığını ortaya çıkarmadı mı? E, hal böyleyken nasıl olur da "minimum standartlarda" bi başka havaalanı (Hatay) hizmete açılır da, tv'den gördüğüm kadarıyla, vatandaşlar da şak, şak, şak, alkış tutar.
Bu kendi başına gelebilecek faciaları alkışlamak gibi bi durum. Üstelik Hatay'ın Isparta'ya göre bi dezavantajı daha var, göçmen kuşların ana güzergâhı üzerindeymiş. Bu kuşlar bilirsin pilotların belalısıdır. Motora daldılar mı uçak düşebilir. Gerçi açılış töreninde Ulaştırma Bakanı "Bu konuda gerekli önlemler alınmıştır!" dedi ama ben sana alınan önlemi söyliyeyim.
Bi teknik şartname yayınlamışlar, "Hatay Havaalanı'nın uçuş güvenliği açısından göçmen kuşların göç profilinin değerlendirilmesini" talep ediyorlar. Kuşlar hangi tarihler arasında uçuyor, hangi irtifalarda uçuyor, göç saatleri.. Ulaştırma Bakanlığı bunları öğrenmek istiyor. Alınan önlem bu!
Yani Bakanın önlem dediği bu.. İstersen şartnamenin bi örneğini sana göndereyim. Ama bak şu çok önemli
"Kuşların göç saatleri".. Muhtemeldir ki o saatler arasında uçuşlar iptal edilecek!
Bu, uluslararası Hatay Havaalanı.. Ve bu inceleme 2008'de yapılacak, 2009'da da, kısmetse, önlemler alınacak!
Belen geçidi dar bi geçit, kuşlarla uçaklar aynı geçidi kullanmak zorundalar, iyi mi? Şu anda Hatay uçuşları başladığına göre dua edelim ki pilotlarımızın güzergâhıyla kuşlarınki zaman açısından kesişmesin.
Ulaştırma Bakanlığı bu tebliği kuşlara da yapmalı aslında.. "Belirlenen günler, saatler dışında sakın ola uçmayn haa.."
Hayır benim endişem kuşların "kuş beyinli" olmasından geliyor. Normalde uçağı gören kaçar ama kuş bu!
Buradan Isparta'ya dönersek Abuzittincim, hani ILS cihazının önemini yazmıştım ya. Bi uçak mühendisi arkadaşım
"ILS de önemli ama Isparta havaalanında radar olsaydı bu kaza olmazdı" dedi. Eğer Isparta'da radar olsaymış kule, uçağın yanlış rotaya girdiğini görüp ikaz edermiş. O gece (her zamanki gibi) Antalya radarı Atlasjet'i izliyor, Isparta üzerinde de Isparta kuleye devrediyor. Çünkü burada arazi engebeli olduğundan Antalya radarı artık devredışı. Ama Isparta'da radar yok..Yalnız radar değil ILS de yok.. Vakit gece yarısını geçmiş. Bunun anlamı, pilotlar, uçuş güvenliği açısından "minimum standartlarda" teknik destekle inmek durumundalar! Bu şartlarda sıkıysa indir bakalım Lufthansa'yı! Evet anlıyorum.. ILS, radar, bunlar pahalı sistemler. Oysa insanımız çok.. Ve de insanımızın hayatı çok ucuz. O zaman "..bırak ölsünler!"
Kafa bu. Bu kafayla daha çok insan pisipisine ölür Abuzittincim. Üstelik kendi ölümüne de alkış tutarsa!
Kardeşin Güneş.
Bugünkü Tüm Yazıları
Tecelli'den Abuzittin'e mektuplar
Yayın tarihi: 16 Aralık 2007, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/12/16//haber,CFE6473DD0A34BEEAA61B37C67140BFC.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.