Alain Gabillet Tamer Ünlü Michael Flewitt Ali Pandır
"Sakıp Ağa 2 milyon hedefi için 'Atma Recep' derdi"
Üretimin yüzde 80'ini yapan 4 otomotiv devinin CEO'su, 2012'deki 2 milyon adetlik üretim hedefini; 15 yıl önce hayal, bugün ise gerçekçi buluyor. CEO'lar "yerli markaya gerek yok" diyor..
İLİŞKİLİ HABERLER
"Sakıp Ağa 2 milyon hedefi için 'Atma Recep' derdi"
İlk kez düzenlenen 'Uluslararası İstanbul Otomotiv Kongresi 'Automotivist'de Türk otomotiv sektörü masaya yatırıldı. Otomotiv üretimi ve ihracatının yüzde 80'inden fazlasını gerçekleştiren Ford, Fiat, Oyak Renault, Toyota CEO'ları otomotivin 'Davos'unda bir araya gelerek birlik beraberlik mesajı verdi. Paneli yöneten ekonomist Ege Cansen'in 'Otomotivin dört büyük süvarisi' olarak tanımladığı CEO'lar Türk otomotiv sektörünün gelişimi için iç pazarın büyümesi ve yeni yatırımların yapılması gerektiğini kaydetti. Türkiye'de yerli bir markanın yaratılmasıyla ilgili sorulan bir soruya CEO'lar "Otomobil üretmek için gerekli altyapı, teknoloji ve insan gücüne sahibiz ama küresel bir marka yaratmak çok zor. Artık dünyada ulusal marka olmak anlamını kaybediyor. Biz bir otomobili sıfırdan tasarlayıp üretebiliyoruz. Marka yaratmak yerine nasıl daha fazla üretim yaparız. Nasıl üretimde yerlilik oranını artırırız ve daha fazla entegre oluruz, buna bakmak gerek" dediler. Soylu ve Cengiz Danışmanlık tarafından BP, Castrol, Aksigorta ve Lassa'nın sponsorluğunda İstanbul Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı'nda düzenlenen 'Automotivist' zirvesinde, dört CEO içinde en dikkat çeken yorum Toyota CEO'su Tamer Ünlü'den geldi. Ünlü, Otomotiv Sanayi Derneği'nin (OSD) 2012 için 2 milyonluk üretim hedefini "15 yıl önce 2 milyon hedefini duysam düşüp bayılırdım, Sakıp Sabancı'nın deyimiyle Atma Recep derdim" sözleriyle yorumladı.
"MARKAYI UNUTUN"
Türk otomotiv firmalarının CEO'larının katıldığı panelde konuşan Ünlü, "Türk otomotivi ulusal marka yaratabilir mi" sorusuna, "Bunu unutun. Teknoloji sürekli değişiyor ve böyle bir yatırıma sıfırdan başlamak artık imkansız. Bu güce sahip biri çıksa bile 5 yıl sonra yaptığı yatırımlar demode olacak. Bugün Kore bile sıfırdan başlasa yeni bir marka yaratamaz" cevabını verdi.
"KEŞKELERLE KONUŞACAĞIM"
Türkiye'de sanayicilerin cesur olduğunu dile getiren Ünlü şunları söyledi: "Sektör gelişmesini sürdürecek. Otomotiv Sanayi Derneği'nin (OSD) 2012 yılında koyduğu 2 milyon adet üretim hedefini, 15 yıl önce duysam düşüp bayılırdım. Sakıp Sabancı'nın deyimiyle 'Atma Recep' derdim. Bugün otomotiv sektörü üretiminin yüzde 70-80'ini ihraç ediyor. Ana firmalar bizden memnun. Bu önümüzü açıyor." Ünlü, otomotiv sanayininde ihracat ithalat dengesinin bu yıl ihracat lehine gelişme göstereceğini hatırlattı. Sektörün beklentileriyle ilgili bir soruya da Ünlü, "Keşkelerle konuşacağım. Keşke akaryakıt bu kadar pahalı olmasa. Keşke satın alınan araçların vergileri bu kadar yüksek olmasa. ÖTV çok ağır. Kaldırılmalı veya azaltılmalı. YTL aşarı değerli. YTL yüzde 20-25 değer kaybetse keşke" dedi.
İLİŞKİLİ HABERLER
"Sakıp Ağa 2 milyon hedefi için 'Atma Recep' derdi"
Yayın tarihi: 28 Kasım 2007, Çarşamba
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/11/28//haber,E2F9C742DB4249CB963C6E8901CBD540.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.