kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 23 Kasım 2007, Cuma
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Ufuk Güçlü

Kuzey Irak'la ticaret yavaşladı büyük kamyon satışları durdu

Ufuk SANDIK - Özhan TEZEL EKONOMİ
İstanbul Ticari Araçlar Fuarı'nda konuşan Ford Otosan Genel Müdür Baş Yardımcısı Güçlü, kamyon pazarındaki daralmayı Irak'la sınır ticaretindeki yavaşlamaya bağladı..
Olası Kuzey Irak operasyonu nedeniyle sınır ticaretinin yavaşlaması kamyon satışlarını vurdu. Habur Sınır Kapısı'ndan geçip Kuzey Irak'a mal taşıyan kamyonların işlerinin durması, ekim ayında kamyon satışlarını yüzde 23.1 oranında düşürdü. Kamyon pazarında yaşanan daralma kamyon üretimine de olumsuz yansıdı. 2007 yılı ocak-ekim döneminde üretim küçük kamyonda yüzde 20, büyük kamyonda yüzde 9 oranında azaldı. Ford Otosan Genel Müdür Baş Yardımcısı Ufuk Güçlü, kamyon pazarında yaşanan daralmayı sınır ticaretindeki yavaşlamaya bağladı. Güneydoğu Anadolu'da iş yapan kamyonların, sınır ticaretindeki yavaşlama nedeniyle atıl kaldığını belirten Güçlü, "Bu bölgede iş bulamayan kamyonlar, İstanbul, Ankara gibi büyük şehirlerde çalışmaya başladı. Şu anda bu şehirlerde iş yapan kamyonların plakalarına bakın, hepsinin Güneydoğu illerinine ait olduğunu görürsünüz" dedi. Güneydoğu'da iş bulamayan kamyonların batı illerinde çalışmaya başlamasının, bu bölgedeki potansiyel talebi olumsuz etkilediğini anlatan Güçlü, bu durum geçene kadar kamyon pazarında yaşanan daralmanın devam edeceğini söyledi. Türkiye'nin lider kamyon üreticisi Ford Otosan'ın da bu daralmadan etkilendiğini kaydeden Güçlü, "Biz de bu olumsuz durumdan etkilendik. Ancak, Rusya'ya yaptığımız Cargo ihracatı nedeniyle bizim etkilenmemiz sınırlı oldu" şeklinde konuştu.

AR-GE'YE 600 KİŞİLİK KADRO
Ford Otosan'ın kurulduğu günden bu yana gelen bir mühendislik bilgi birikimine ve yetenekli mühendislere sahip olduğunun altını çizen Güçlü, şöyle konuştu: "Ford Otosan Araştırma Geliştirme'ye (Ar-Ge) yaptığı yatırımlarda Türkiye'nin en önde gelen kuruluşlarından biridir. Artık ürün geliştirme departmanımız klasik bir departman olmaktan çıkmış ve geçtiğimiz aylarda açılışını gerçekleştirdiğimiz Gebze Teknoloji Merkezi ile farklı bir boyuta taşınmıştır. Ar-Ge kadromuz bu merkezin devreye girişi ile 400 kişiden 600 kişiye yükselmiştir. Ford Otosan'ın ürün geliştirmedeki farkı ürün geliştirme projelerinde yurt içi Ar-Ge kaynaklarımızı azami olarak kullanmasıdır. Yeni Cargo projemizde de yüzde 80 yerli Ar-Ge kaynak kullanımını gerçekleştirdik."