Projenin maliyeti 420 milyon $ olacak
İLİŞKİLİ HABERLER
Projenin maliyeti 420 milyon $ olacak
Bakü-Tiflis-Kars (BTK) hattı, Türkiye ile Kafkaslar'ı birbirine bağlayacak. Hat, Türkiye'nin bölgeyle ticari, ekonomik ve sosyal ilişkilerinin güçlenmesinde kritik rol oynayacak. Hattın çıkış noktası Türkiye'nin, 1993'te Ermenistan sınırını kapatması oldu. Bu kararla birlikte Türkiye'nin, Ermenistan üzerinden Orta Asya'ya bağlandığı demiryolu hattı da devre dışı kaldı. Bunun üzerine gündeme gelen BTK, 2009'da tamamlanacak. Hattan, yılda 10 milyon ton yük ve 1.5 milyon yolcu taşıyacak. Projenin maliyeti 420 milyon dolar. 220 milyon dolarını karşılayacak olan Türkiye, Kars-Tiflis arasındaki 105 kilometrelik hattın 76 kilometresini yapacak. Türkiye'nin yapacağı bölüm, çift hatlı altyapıya uygun tasarlandı. Gürcistan, Azerbaycan'dan sağlayacağı 200 milyon dolarlık krediyle yaklaşık 29 kilometre yeni hat inşa edecek. Ayrıca varolan 160 kilometrelik demiryolunu da onaracak. Tiflis-Bakü arasında halen işletmede olan hattı iyileştirilecek. Bakü'ye kadar gelecek trenler, Hazar Denizi'ni feribotla geçerek Kazakistan, Kırgızistan ve Çin'e gidecek. Kazakistan, bu hattan yılda 5 milyon ton yük taşıma güvencesi veriyor.
İLİŞKİLİ HABERLER
Projenin maliyeti 420 milyon $ olacak
Yayın tarihi: 22 Kasım 2007, Perşembe
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/11/22//haber,A651DAEE04814B24B5BEC5CD7437DE8E.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.