kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 22 Kasım 2007, Perşembe
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Türkler marka göstermeye bayılıyor

MELTEM ERSOY
Perakende Günleri'nde konuşan Calvin Klein Jeans CEO'su Gaetano Sallorenzo, Türklerin marka göstermeyi sevdiğini belirtti Sallorenzo, "5 yılda Türkiye'de lüks ürün pazarı 1 milyar dolara çıkacak. Biz de daha iddialı yatırımlarla burada olacağız" dedi..
Calvin Klein Jeans ve Spor Giyim CEO'su ve Avrupa-Asya Başkanı Gaetano Sallorenzo, büyüklüğü 500 milyon dolar olan Türkiye'deki lüks ürün pazarının 5 yılda 1 milyar dolara çıkmasının öngörüldüğünü söyleyerek, "Bu, bizim buradaki planlarımızı daha da iddialı hale getirmek için çok teşvik edici bir rakam" dedi. İstanbul Lütfi Kırdar Salonu'nda başlayan Perakende Günleri'ne katılan Sallorenzo, SABAH'ın sorularını yanıtladı. Türkiye'de özellikle gençlerin marka ve stile olan düşkünlüklerinin dikkat çekici olduğunu dile getiren Sallorenzo, Türklerin markayı gösteren ürünler kullanmayı sevdiklerini vurgulayarak, "Özellikle İstanbul lüksün merkezi haline geliyor, biz de bu değişimden payımızı almak istiyoruz" diye konuştu.

1 Bodrum ve Antalya'ya mağaza açacağız
Türk tüketicisinin lüks tüketim konusunda çok bilinçli olduğunu, bir markayı sadece marka olduğu için satın almadığını da belirten Sallorenzo, "Son dönemlerde bir tartışma var; acaba Türkiye Fransa ve İtalya'ya benzeyecek mi? Son 10 yılda böyle bir trend söz konusu. Hazırlıklı olmalı" dedi. Rusya, Hindistan ve Çin'de lüks tüketime karşı büyük iştah olduğunu ifade eden Sallorenzo, "Ancak oralarda şık caddeler, alışveriş merkezleri yok. Bu ülkede ise hızla çok sayıda alışveriş merkezleri açılıyor. Türkiye'de bize yakışan, şık caddeler, alışveriş merkezleri bulabiliyoruz. İstinye Park, bunun en güzel örneği'' dedi. Şu an Türkiye'de 4 mağazaları olduğunu hatırlatan Sallorenzo, bu rakamı 3 yıl içinde 25'e çıkarmayı hedeflediklerini anlattı. Sallorenzo, hedeflerinin sadece İstanbul ve İzmir gibi büyük şehirler olmadığını ifade ederek, Bodrum ve Antalya gibi turizm bölgelerinde de mağaza açmak istediklerini kaydetti. Sallorenzo, bu bölgelerde sadece Türklere değil, yüksek gelirli yabancı turistlere de satış yapmak istediklerini ifade etti.

Çin, bizim için Türkiye'den sonra geliyor
"Türklerin marka aşkı çok büyük, ben sık sık Türkiye'ye geldiğim için bunu yakından görebiliyorum. Parası ve marka aşkı olan önemli bir kitle var" diye devam eden Sallorenzo, Türkiye ile iş ilişkisinin sadece satış ile ilgili değil, üretimle de ilgili olduğunu vurguladı. Sallorenzo, Calvin Klein Jeans olarak üretimlerinin yüzde 36'sının Türkiye'de yapıldığını söyleyerek, şöyle devam etti: "10 yıl öncesine kadar böyle bir şey düşünmezken, şimdi üretimimizin en büyük payı, üçte biri bu ülkede. Çin, Türkiye'de sonra geliyor. Bu durum böyle kalacak, çünkü Türkler hem ne yaptığını çok iyi biliyor, kaliteli yapıyor, hem de lojistik avantajıyla daha kısa sürede mal teslim edebiliyor."