City's, kendine özgü kimliği, barındırdığı dünya markaları ve lüks hizmetleriyle dikkat çekiyor.
'Artık Nişantaşı daha farklı' sloganıyla yola çıkan Nişantaşı City's AVM, aralık ayının sonunda açılıyor. Alışveriş merkezi, Türkiye'deki birçok tanınmış otelin iç ve dış mimarisine imza atan Sinan Kafadar'ın son projesi. Ama aynı zamanda onun için de bir ilk. Çünkü Four Seasons Sultanahmet, İstanbul'un ilk HIP oteli The Sofa Otel, Bodrum Barbaros Bay Kempinski, Ritz Carlton, Ankara Swiss Otel, Mövenpick Hotel, Kemer Golf&Country Club, Hyatt Regency Kahire, Divan Moment Ankara, İstanbul Marriot Asya ve Radisson SAS İstanbul gibi önemli otellerin mimarı olan Kafadar, ilk kez City's ile bir alışveriş merkezi yapıyor.
Sokaktaymış gibi...
Ünlü mimar, ziyaretçilerin kendilerini kapalı mekanda değil de, gün ışığında ve sokaktaymış hissi uyandıracak şekilde burayı tasarlandığını söylüyor. Alışveriş merkezi, Şişli Terakki Vakfı'ndan 33 yıllığına 95 milyon dolara kiralanan otopark arazisine inşa edildi. Nişantaşı City's AVM'nin her şey bittiğinde, 125 milyon dolara mal olacağı söyleniyor. Bu projeden sonra Çırağan Devlet Konukevi'nin yerine Four Seasons Bosphorus'u inşa edip, Palladium Asya AVM'nin de tasarımını tamamlayacak olan Kafadar, Nişantaşı City's AVM'yi şöyle anlatıyor:
* City's Nişantaşı'nın mimari yapısı nasıl? Alışveriş merkezinin yerinin Nişantaşı'nda olması ve bu bölgenin tarihi kimliği sebebiyle, bunu algılamaya önem verdik. 1. Milli Akım dediğimiz mimari dönemden etkilendik. Alışveriş merkezinin bir kimliğinin olmasını ve dükkanların bu anlamda geri planda kalmasını istedik. Burada ayrıca bir Türkiye rekoru olması da söz konusudur. 2 bin 900 metrekarede Türkiye'nin en derin kazısını yaptık. 22 Kasım 2006 temelin atıldığı tarihtir. Bir yıl proje, bir yıl harfiyat, bir yıl da inşaat sürdü. 40 metreden zemin seviyesine geldik. Binanın boyu da 55 m. Yani zeminin üstünde görünen bina kadar bir tane de aşağıda var.
Konsepti çok farklı
* Alışveriş merkezinin konsepti ve hedefi nedir? City's Nişantaşı, gerek şehrin en prestijli lokasyonunda yer alması, gerekse sahip olduğu fiziksel özellikleri ve hedef kitle yapısıyla, İstanbul'da bulunan diğer bölgesel alışveriş merkezlerinden çok daha farklı ve ayrıcalıklı bir konsepte sahip. İstanbul'da, şehrin merkezinde olan ilk alışveriş merkezi olduğunu düşünüyoruz. Yaya trafiğinin en yoğun olduğu yoldaki alışveriş merkezi. City's Nişantaşı, artık sokak sokak dolaşmadan, rahat rahat alışveriş yapılabilecek ve dünyanın en seçkin markalarının koleksiyonlarının dünya ile aynı anda tek çatı altında bir arada olduğu çok farklı bir alışveriş deneyimi sunmayı hedefliyor.
Bugünkü Tüm Yazıları
İşte 125 milyon dolarlık yeni alışveriş merkezi
Yayın tarihi: 22 Kasım 2007, Perşembe
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/11/22/gny/ozedincik.html
Tüm hakları saklıdır.