İLİŞKİLİ HABERLER
Annesinin çikolatasından bıkan gençleri yeni nesil ürünle avladı
Annesinin çikolatasından bıkan gençleri yeni nesil ürünle avladı
2007'de yüzde 10'luk bir büyüme kaydetmesi beklenen çikolata ve çikolata kaplamalı ürünler pazarında Alpella ilk 9 ayda yüzde 48 büyüdü. Genel Müdür Gültekin, "Başarının sırrı gençlerin tercihi olabilmek" diyor..
Ülker çatısı altında 12 yıl önce oluşturulan bir marka olan Alpella, bugün portföyünde 7 alt marka ve 91 ürün çeşidi barındırıyor. Özü çikolatalı ürünlerden meydana gelen, hedef kitlesini lise ve üniversite gençliği olarak belirleyen Alpella, özellikle son 2 yılda büyük sıçrama yaşadı. Marka, 2006'da yüzde 38, 2007'nin ilk 9 ayında yüzde 48 büyüdü. Yıl sonuna kadar yüzde 50'yi aşan bir hacim yakalayacaklarını dile getiren Merkez Gıda ve Alpella Genel Müdürü Mustafa Gültekin, başarılarının kaynağı olarak piyasaya sürülen yeni ürünlerin gençler tarafından çok tüketildiğine işaret etti.
PAZARDA 3'ÜNCÜ OLDU
Periyodik olarak tüketim alışkanlıklarını ölçtüklerini anlatan Gültekin, "Gençlerin trendleri var. Klasikleşmiş, gelenekselleşmiş, eskide kalmış fıstıklı, fındıklı çikolata istemiyorlar, farklı lezzetler bekliyorlar" dedi. Son dönemde bu doğrultuda ürünleri piyasaya sürdüklerini kaydeden Gültekin, gençlere hitap etmede başarılı olduklarını ve 20 firmanın faaliyet gösterdiği çikolata ve çikolata kaplı ürünler pazarında yüzde 4.5 payla 5'incilikten yüzde 7.5'lik payla 3'üncü sıraya yükseldiklerini belirtti. Gültekin, 2008'e dönük AR-GE çalışmalarının da devam ettiğini söyleyerek Türkiye'ye denenmemiş ürünler ve farklı ambalaj formatları getireceklerini ifade etti. "Hedefimiz 140 çeşitten ve 9 markadan oluşan bir Alpella portföyü oluşturmak" diyen Gültekin, yılı 160 milyon dolarlık ciro ile kapatmayı amaçladıklarını kaydetti.
'AGRESİF BÜYÜYECEĞİZ'
Türkiye'de kişi başına düşen çikolata tüketiminin hâlâ Avrupa'nın çok gerisinde olduğunu vurgulayan Gültekin, buna rağmen pazarda yıllık büyüme oranlarının hızla yüksekliğine dikkat çekti. "Bu yıl katıldığımız 15'inci Uluslararası Gıda Ürünleri Fuarı'nda da bu büyümeyi gözlemledik" diyen Gültekin, agresif büyüme planı ile inovatif ürünler geliştirmeye devam edeceklerini söyledi. Gültekin, şöyle devam etti: "Hedef 200 milyon dolar ciro. Alpella krem çikolata kategorisinde de yüzde 15 pay ile ikinci. Kekte yüzde 7'lik payla 3'üncü. 4 ana kategori dışında sütlü ürünlerde güçlü büyüyoruz. Burada çikolata aromalı süt ve hazır pudingde sessiz ama derinden gidiyoruz. Bu alanda yüzde 48'in dışında, yüzde 30 büyüdük. Bu da pazarın oldukça üstünde. Ama çikolata bazından uzaklaşmayacağız. Hep çikolata etrafından büyüyeceğiz."
İLİŞKİLİ HABERLER
Annesinin çikolatasından bıkan gençleri yeni nesil ürünle avladı
Yayın tarihi: 17 Kasım 2007, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/11/17//haber,68F37D4731504B9E8EE0313DA8F24736.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.