İLİŞKİLİ HABERLER
Teknolojik üründe fiyat 'düşmüş gibi' görününce talep birden arttı
Teknolojik üründe fiyat 'düşmüş gibi' görününce talep birden arttı
Teknoloji mağazalarındaki kampanyaların tüketicide "Fiyat düştü" algısını yarattığını kaydeden Vatan Bilgisayar Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Vatan, gerçekte ürün fiyatlarının düşmediğini dile getirdi..
İndirim kampanyaları teknoloji mağazalarında fiyatların düştüğü algısını yaratsa da gerçekte fiyatların aşağı düşmediğini söyleyen Vatan Bilgisayar Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Vatan, kampanyaların yarattığı algı ile tüketicinin ertelediği alımları yapmaya başladığını söyledi. Teknoloji mağazalarındaki indirim savaşını 25'inci yıl kampanyası ile başlatan Vatan Bilgisayar'dan sonra Media Markt ve Teknosa'nın mağaza açılışları indirim yarışını patlattı. Tüketicide fiyatların düştüğü algısı oluştu. İndirim kampanyasında ilk kıvılcımı çakan Vatan Bilgisayar Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Vatan kampanyaların arkasındaki sırrı anlattı. Rekabetin ve kampanyaların tüketicinin kafasında "fiyatlar düştü" algısını yarattığını, bunun da satışlara pozitif etkisi olduğunu belirten Hasan Vatan "Aslında genelde fiyatlar hızla düşmüyor. Normal seyrinde indirimler devam ediyor. Ancak kampanya haberlerinin sıklığı ve basında yer alması tüketicinin algısını büyük ölçüde değiştirdi. Bu algı satışlara olumlu yansıdı" diye konuştu.
TÜKETİCİ DİKKATLİ OLMALI'
"İnsanlar LCD ve plazma televizyonun, dizüstü bilgisayarın fiyatını biliyor. Ani düşüşler olunca bunu hemen değerlendiriyor" diyen Vatan, 3 bin YTL'lik LCD'nin fiyatı bin 500 YTL'nin altına düşünce herkesin dikkatini çektiğinin altını çiziyor. Hasan Vatan ancak aldatıcı reklamların da tüketicinin tepkisini çektiğini belirterek, "Eğer ilanlarda vaat ettiğiniz şeyi vermezseniz, tüketici bunu unutmuyor. Bu yüzden kelime oyunları ile yapılan indimler tepki çekiyor. Tüketici daha sonra indim yapsanız bile artık güvenini kaybettiği için kapıya uğramıyor. Bizim en hassas olduğumuz konu güven" dedi." İndirim yapılan üründen kaç adet olduğuna dikkat etmeli" diye tüketicileri uyaran Hasan Vatan kendilerini rakiplerinden ayıran en önemli farkı şöyle tanımlıyor:
'ELEMANLARI DENETLİYORUZ'
"Ürün çeşitliliği, kolay ulaşılması, uygun fiyat ve teknik servisle rakiplerimize üstünlük sağlıyoruz. Çalışanlarını iyi eğitmekle kalmayıp performanslarını ciddi bir şekilde takip ediyoruz. Her ay birkaç kez denetlenen elemanlar performansa göre prim alıyor. Sadece satıcılar değil, bizde çaycı da temizlikçi de prim alır. Yani herkes işini daha iyi yaparsa kazancının artacağını bilir."
İLİŞKİLİ HABERLER
Teknolojik üründe fiyat 'düşmüş gibi' görününce talep birden arttı
Yayın tarihi: 31 Ekim 2007, Çarşamba
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/10/31//haber,09BA76280E344D4A9092C8A0D1E0B782.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.