Kohlberg Kravis Robert
(KKR) bir özel yatırım şirketi. 2006'da yönettiği portföyün ciro değeri 150 milyar dolar. Sağlıktan medyaya dünyada kârlı görüp yeniden yapılandıracağına inandığı her şirketi satın alıyor. İngiltere'nin en büyük eczane zinciri
Boots'a
11.1 milyar sterlin verdi. Avrupa'nın ikinci büyük yayın devi
Pro Siebensat-1 için
3 milyar euro ödedi.
Toys 'R' bu fonun öncülüğünde yeniden yapılanıyor.
Son dönemde Türk medyasını da yakın takibe aldı.
Binlerce ortağı var. Fortune 500'de 14'üncü sırada oturuyor. KKR, küresel dünyanın tam göbeğinde. Bizim gibi siyasetçi destekli yaşamaya alışmış arabesk ülkelere KKR modeli, ters ve yabancı geliyor. Diyeceksiniz ki; "Peki, bu
KKR nasıl çalışıyor?"
Model belli.
Kaldıraçlı satış
(Leverage Buy) yöntemiyle şirket alıp satıyor. Açıkçası büyümek isteyen, para arayan her şirketin kapısını çaldığı bir özel fon şirketi. KKR, satın aldığı bir şirketi
ortalama 5 ile 7 yıl arasında portföyünde tutuyor. Yeniden yapılandırıyor. Bu dönemde şirketi daha kârlı ve verimli hale getiriyor, ölçeği büyütüyor, kesinlikle şirketin yönetimine karışmıyor. Sonunda çok daha iyi bir fiyata şirketi satıyor.
Türkiye, kaldıraçlı satışı
Mey İçki ve
TAV'la öğrendi.
UN Ro-Ro satışıyla daha iyi kavrayacak. Tartışılan bu.
Ne diyelim.
Yayın tarihi: 15 Eylül 2007, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/09/15//haber,E4E1C7B264254A5CACE1579030C4573B.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.