Sabah'a geçmeden önce
Kanal D Haber Kooridinatörü unvanını taşıyordum.
Reyting çarkının nasıl döndüğünü bilen biri olarak zurnanın zırt dediği yere geleyim.
Büyük kanalların yöneticileri haber merkezlerinin başarısını yaptıkları haberlerle değil prime-time'daki dizilere bıraktıkları reyting, aldıkları reklam ve ortaya çıkan maliyete göre değerlendirir. İyi habercilik yöneticilerin umru olmadığı için haber merkezi çalışanları da bülteni iyi habercilik değil reyting kaygısıyla hazırlar.
Basit bir örnek vereyim, Tuğba Özay'ın tutuklanmasını sadece o güne dair görüntülerle verirseniz x, habere bikini ve seksi kıyafetlerden oluşan arşiv görüntülerini de katarsanız 3x reyting alırsınız.
Tam üyelik için müzakere kararı alındığı gün kaynana Semra Hanım'ın Başbakan'dan fazla reyting aldığını hatırlayan ya da RTÜK'ün televizyon kapattığı dönemlerde ekrandaki gerekçenin aldığı reytingin, Kıbrıs haberlerinden fazla olduğunu biliyor musunuz?
İyi ve ilkeli haberciliğin yolu haber bültenlerini reyting ölçümünden çıkarmaktan geçiyor.
Türkiye'nin en etkili yazarlarından biri olarak bu mücadeleye var mısınız Hıncal Abi?
Yayın tarihi: 24 Ağustos 2007, Cuma
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/08/24//haber,A5E51EF37CBB499D9171A950A95173F8.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.