Özel kampanyalarla tanıtım atağı
Kültür ve Turizm Bakanlığı, 2008 yılı Türkiye tanıtımında destinasyon ve turizm türleri ağırlıklı ''Özel Kampanyalar'' yaparak yeni bir tanıtım atağına geçmeyi hedefliyor.Tanıtma Genel Müdürü Özgür Özaslan, 2008 reklam ve tanıtım faaliyetlerinin çalışmalarına başladıklarını, gelecek yıl İstanbul ve Antalya gibi destinasyonlar ile turizm türleri için ''özel tanıtım kampanyaları'' hazırlayacaklarını söyledi.
Türkiye'nin deniz-kum-güneş turizmi zenginliği yanı sıra 13 büyük uygarlık ile 3 büyük dinin eserleriyle kültür ve inanç turizmi, doğal yapısı ve coğrafyasıyla alternatif turizm türlerinde vazgeçilmez ülkelerden biri olduğunu anlatan Özaslan, 2008 tanıtım kampanyasında bu unsurlara ağırlık vereceklerini kaydetti.
Özaslan, 2008 tanıtımında özellikle İstanbul, Kapadokya, Antalya, Pamukkale, Efes, Nemrut, Karadeniz Bölgesi, Ege kıyıları ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu destinasyonları ile golf, yatçılık, kongre ve şehir turizmi gibi niş turizm ürünlerinin ele alınacağını bildirdi.
FARKLI SUNUMLARLA İSTANBUL
Özgür Özaslan, 2008 yılı reklam atağı için hazırladıkları projeler hakkında da bilgi verdi.
Buna göre, İstanbul, gelecek yıl genel Türkiye görselleri yanında özel reklam kampanyası ile tanıtılacak. İstanbul Büyükşehir Belediyesiyle işbirliği yapılacak kampanyada, ''en az 5-6 farklı İstanbul'' anlatılacak. Yeme-içme, alışveriş ile tarih ve kültür turizminden sanat ve eğlence mekanlarına kadar İstanbul'un her yönü sunulacak. Reklam filminde işlenen ''İki Kıtanın Buluştuğu Şehir: İstanbul'' teması görsellerle vurgulanacak.
Kampanyada, Avrupa'daki bazı başkentlerde yapıldığı gibi, ''kısa tatil'', ''yürüyüş'', ''bisiklet güzergâhı'' ve ''yeme-içme'' gibi rehber niteliğinde İstanbul şehir kartları hazırlanacak.
Ayrıca, ''2010 yılı Avrupa Kültür Başkenti İstanbul'' için ayrı tanıtım yapılacak ve ''İstanbul Avrupa Kültür Başkenti'' logosu İstanbul afiş ve tanıtım filmlerinde kullanılacak.
İNANÇ VE GENÇLİK TURİZMİNE AĞIRLIK
İnanç turizminin de 2008 reklam kampanyalarında ayrı yeri olacak. İnanç turizmi tanıtım kampanyasında 3 büyük din ve Anadolu'daki 13 uygarlık anlatılacak.
Avrupa gençliğini çekmek için özellikle İngiltere, Almanya, Rusya, Avusturya, Hollanda, İsrail, Fransa, Belçika, İtalya, İspanya ve Polonya'da özel reklam kampanyaları hazırlanacak. Gençlerin indirimli yararlanabileceği otel ve hava yolu şirketleriyle ilgili Türk Hava Yolları, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği ve Türkiye Otelciler Federasyonu gibi kuruluşlarla görüşmeler yapılacak. Gençlere tatil kolaylığı yaratılmaya çalışılacak.
2008 yılı tanıtımlarıyla Avrupalıların Paskalya, Noel, yılbaşı gibi kısa tatillerde de Türkiye'yi tercih etmeleri sağlanmaya çalışılacak.
Reklamlarda Türkiye'nin kısa tatiller için gözde bir ülke olabileceği vurgulanacak.
''TÜRKİYE TATİLİ'' ÖDÜLÜ
Bu yıl içinde 2008 tanıtımı için 5 ayrı destinasyon filmi çekilecek. Filmler, Doğu-Güneydoğu Anadolu, Kapadokya, Bodrum-Marmaris-Fethiye, Antalya ve termal-sağlık hakkında olacak.
Televizyonlardaki yarışma programlarında da ''Türkiye tatili'' ödülü verilmesi için girişimlerde bulunulacak.
2008 reklam görsellerine Türkiye'nin konumunu belirten haritalar da yerleştirilecek, reklamdaki insan unsuru arttırılacak, termal ve Spa görsellerine ağırlık verilecek. Türkiye'deki Dünya Miras Listesi'nde yer alan kültürel varlıkları da görsellerde yer alacak.
TÜRKİYE KISA SÜRELİ TATİLLERİN DE ÜLKESİ
Bunun yanında, önemli uluslararası organizasyon, sportif faaliyet ve fuarların yapıldığı yerlerde özel reklam kampanyaları yapılacak.
İngiltere, İtalya ve İspanya futbol liglerinde saha içinde reklam verilecek. Eko turizm için ayrı tanıtım yapılacak.
Türkiye'deki uluslararası etkinlik ve festivallerinin yurt dışına tanıtması için de çalışmalar yürütülecek. ''Türkiye Tanıtım Grubu'' oluşturarak yurt dışındaki festival ve etkinliklere Türk sanatçıların katılması sağlanmaya çalışılacak.
Türk mutfağı, sergi, özel etkinlik, Türk Günü gibi etkinlikler arttırılacak. Tur operatörlerinin yıllık genel kurulları gibi toplantıların Türkiye'de yapmaları için girişimde bulunulacak.Özgür Özaslan, 2008 tanıtımları için yeni tüketici tercih ve eğilimlerini dikkate alacaklarını, öncelikle yeni pazarlar olmak üzere tüm pazarlarda talep ve eğilimleri belirlemek için pazar araştırmaları yapacaklarını bildirdi.
Kampanya öncesinde de sloganlarla ilgili etkinlik araştırması yaptıracaklarını belirten Özaslan, internet reklamları ile metro, sinema, havaalanı yolu, spor salonları ile uluslararası kuruluşların çevresinde billboard reklamlarına ağırlık vereceklerini bildirdi.
(AA)
Yayın tarihi: 3 Ağustos 2007, Cuma
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/08/03//haber,86360B1272A340D1A589BC4BDB3C9635.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.