İLİŞKİLİ HABERLER
Mazda'nın 2010 Türkiye hedefi yüzde 3 pazar payı
Mazda'nın 2010 Türkiye hedefi yüzde 3 pazar payı
Mazda, 2008 yılından itibaren Türkiye'de satış ve satış sonrası hizmetlerini kendi kurduğu şirketle verecek. Mazda, 2010 yılında yüzde 3 pazar payı hedefliyor..
Türkiye'de 20 yıldan bu yana temsilciliğini yürüten Mermerler Grubu ile distribütörlük anlaşmasını yenilemeyen Mazda Motor, gelecek yıldan itibaren Türkiye'de satış ve satış sonrası hizmetleri kendisi vermeye hazırlanıyor. Mazda Motor Avrupa Satıştan Sorumlu Başkan Yardımcısı Philip Waring, Türkiye'deki şirket kurma çalışmalarının son aşamaya geldiğini, 2008 yılı başından itibaren yüzde 100 kendi kurdukları şirketle Türkiye'de var olacaklarını anlattı. Türkiye'nin büyük bir pazar potansiyeline sahip olduğunu belirten Waring, uzun vadeli düşündüklerini 2010 yılına kadar yüzde 2-3'lük bir pazar payı hedeflediklerini kaydetti. Türkiye'deki en büyük şanslarının, yeni bir yapılanma ve tamamen yenilenen Mazda ürün gamı olduğunu belirten Waring, "Mazda rekabetçi araçlar üretiyor. Yeni jenerasyon araçlarımızla Türkiye'de rekabetçi olacağız. Yılda 4-5 bin adet araç satmayı hedefliyoruz" dedi. Waring, Türkiye'deki benzer bir örgütlenmenin İrlanda, Belçika ve Polonya'da da yapıldığını hatırlattı. Mazda'nın Avrupa'da hızla büyüdüğünü ve geçen yıl son 15 yılın en iyi satış rakamını yakaladıklarını belirten Waring, Mazda'nın dünyadaki konumunu şöyle değerlendirdi: "Geçen yıl 301 bin adet satış gerçekleştirdik. Yenilenen modellerimiz Mazda 3, Mazda MX-5, BT-50 pick-up'la satış performansımız devam edecek. Yılın ilk 6 ayında ise 161 bin adet satış gerçekleştirdik. Bu yıl sonunda tarihimizdeki en iyi satış rakamına ulaşmayı hedefliyoruz. Mazda'nın dünyadaki hedefleri de büyük. Bu hedefler doğrultusunda gelişmekte olan yeni pazarlara gireceğiz. Mazda Başkanı Imakisan'ın söylediği gibi 2010'da 1.6 milyon adet araç satışı, 1.2 milyar Euro kâr hedefliyoruz." Yeniden yapılanmayla birlikte hem eski Mazda bayileriyle görüştüklerini hem de yeni bayiler aradıklarını anlatan Waring, Türkiye'de birlikte çalışacakları isimleri de henüz belirlemediklerini söyledi. Waring, hem Türkiye pazarının dinamiklerini bilen ve anlayan hem de uluslararası şirketlerde deneyimi olan yöneticilerle çalışmayı hedeflediklerini kaydetti.
İLİŞKİLİ HABERLER
Mazda'nın 2010 Türkiye hedefi yüzde 3 pazar payı
Yayın tarihi: 3 Ağustos 2007, Cuma
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/08/03//haber,7B2BA0B7488C4C6DA1DC20E28D38ED50.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.