kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 17 Temmuz 2007, Salı
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Yoksullar, fonksiyonel gıda ürünlerine yüklendi

2006'da 100 evden 36'sına fonksiyonel ve diyet ürünler girdi. Fonksiyonel ürün pazarı yüzde 23 büyüyerek, 273 milyon YTL'ye ulaştı. Bu kategoride harcamasını en çok artıran yoksullar oldu..
İLİŞKİLİ HABERLER
Yoksullar, fonksiyonel gıda ürünlerine yüklendi
Özellikle yaz dönemlerinde satışları artan fonksiyonel ve diyet gıda ürünleri pazarı, 2006 yılında sırasıyla yüzde 7.2 ve yüzde 23 oranlarında büyüdü. Böylece, toplam büyüklüğü 28 milyar YTL olan gıda pazarının 75 milyon YTL'si diyet, 273 milyon YTL'si de fonksiyonel ürünlerden oluştu. Fonksiyonel ürünlerde satışını en çok artıran sosyo-ekonomik sınıf DE gelir grubu, yani yoksullar oldu. Hane tüketimini ölçerek tüketici davranışlarını mercek altına alan KMG Araştırma'nın hazırladığı rapora göre, 2006 yılında hanelerin yüzde 36'sı hem fonksiyonel hem de diyet ürünler satın aldı. 34 ilden seçilmiş 6 bin 200 haneden haftalık olarak düzenli toplanan satın alım verileriyle oluşturulan rapor sonucunda, fonksiyonel ürünlerin toplam gıda ve içecek pazarından aldığı payın yüzde 1'e dayandığı ortaya çıktı. Fonksiyonel ürün satışlarının sosyo-ekonomik statü gruplarına göre dağılımına bakıldığında da, harcamanın yüzde 30 ile en çok DE gelir grubunda arttığı gözlendi.

BEYAZ ET VE YOĞURT LİDER
Diyet ürünlerde ise pazar toplam gıda ve içecek büyümesinin altında bir gelişim gösterse de, büyümesini sürdürdü. Geçtiğimiz yıl her 100 haneden 40'ına diyet ürün girdi. En çok tercih edilen diyet ürünler yüzde 23 ila gazlı meşrubat, yüzde 18.6 ile peynir ve yüzde 18.4 ile bisküvi oldu. Diyet ürünlerin harcama değişimine bakıldığında da, lider beyaz etin önceki yıla göre yüzde 201 ile en çok artış yaşayan kalem olduğu gözlendi. Fonksiyonel ürün kategorisinde en çok harcamanın yapıldığı ürünler yoğurt, süt, meyve suyu ve margarin olurken, diyet ürünlerde en fazla payı beyaz et, peynir, süt ve margarin aldı. Fonksiyonel ürünleri en çok tercih eden yaş grubu da yüzde 45.6 ile 46 yaş ve üstü oldu. Bölgelere göre harcamada ise, Marmara Bölgesi önceki sene olduğu gibi 2006 yılında da fonksiyonel ürünlerin kalesi oldu. Bölgede, toplam harcamanının yüzde 40'ı yapıldı.

'BİLİNİRLİK ARTIYOR'
KMG Araştırma Tüketici Panelleri ve Medya Koordinatörü Kıvanç Bilgeman araştırmayla ilgili yaptığı değerlendirmede, "Tüketici bilincinin artmasıyla birlikte hızla büyüyen fonksiyonel ve diyet ürünler pazarı yeni ürünlerin de piyasaya girmesiyle yüksek değer yaratan bir pazar olarak karşımıza çıkıyor. Bu ilgiyle beraber pazarın büyümeye devam edeceği kuşkusuz. Yaz döneminin gelmesiyle beraber özellikle bayanların daha çok tüketimi artırması dikkat çekerken erkeklerin de bu ürünlere talebinin gittikçe arttığını gözlemliyoruz. Aynı zamanda sağlığına dikkat edenlerin katkısını da göz ardı etmememiz gerekiyor" dedi.