Europen, hazır kapı, pencere üretti yapı marketlere girmeye hazırlanıyor
Europen'in sahibi Hatipoğlu Grubu, Türkiye'de ilk kez ambalajlanmış hazır kapı ve pencere üretti. Hazır ürünler, Avrupa'dan sonra Türkiye'de de yapı marketlere girecek..
Eskişehirli Hatipoğlu Grubu, WİDO markasıyla içinde camı da olan ambalajlanmış hazır kapı ve pencere satışına başlayarak sektörde bir ilki gerçekleştirdi. Hatipoğlu Şirketler Grubu Başkanı Nebi Hatipoğlu, "Avrupa da dahil büyük üreticiler hep plastik profile yatırım yapmıştı. Biz profille birlikte hazır pencere üretimine de başlamak için 15 milyon dolarlık yatırım yaptık" dedi. Grup, bu yatırımla piyasaya sunduğu WİDO markasıyla günde bin 500 adetlik hazır pencere üretimine ulaştı. Hatipoğlu, Türkiye'de PVC sektöründe büyük oyuncuların sadece profil üretmekle yetindiğini plastik kapı ve pencere üretme işini ise sayıları 12 bin civarındaki küçük çaplı bayilerin üstlendiğini bildirdi.
'FİYATI % 20 DÜŞÜRDÜK'
Hatipoğlu, profil ne kadar kaliteli olsa da bayilerin küçük ölçekli firmalar olmasından dolayı Avrupa standartlarına uygun yüksek kalitede üretim yapamadıklarını, ayrıca yüksek kapasitede üretimleri olmadığı için rekabetçi fiyat veremediklerini savundu. WİDO ile hazır pencere üretiminde sektöre kalite ile beraber en az yüzde 20 ucuzluk getirdiklerini söyleyen Hatipoğlu şöyle devam etti: "Aslında Türkiye'de yapı endüstrisinin bir standart sorunu var. Pencere, kapı ölçülerinde standartlık yok. İnşaatlarda ölçülerin belli olmamasının en fazla cezasını biz çekiyoruz. Bu yüzden Türkiye, Almanya ve İngiltere'den sonra en büyük 3. pazar olmasına rağmen gelişemiyor. Standartlar olmadığı için sektör mecburen üretici küçük bayiler üzerinden büyümeye çalışıyor."
Yayın tarihi: 28 Haziran 2007, Perşembe
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/06/28//haber,D8FC0A7A70EA442D8F6390D714BAB9B0.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.