Türk Hava Yolları (THY) uzun süredir personel atamalarıyla çalkalanıyor. Hangi personelin görevinden ne şekilde alınıp, yerine kimin getirileceği konusunda belli bir prosedür uygulamayan THY yönetimi, bu tavrıyla sektörde ciddi çalkalanmalara sebep oluyor. Teftiş Kurulu Yönetmeliği'nin değiştirilmesine karşı Danıştay'da dava açtığı için görevinden alınan Teftiş Kurulu Başkanı ile başlayan görev değişikliği krizinde, THY İcra Kurulu'nun da tam bir mutabakatı söz konusu değil. İcranın başındaki THY Genel Müdürü Temel Kotil'in muhalefetine rağmen, THY Kabin Hizmetleri Başkanı Neşe Kocaoğlu görevinden alındı. Yerine Endüstriyel İlişkiler Ücret Müdürü Emine Lim Aydaşgil getirildi. THY'de çok sayıda kıdemli, eğitimli uçucu personel varken, uçuştan 10 yıl önce ayrılan Aydaşgil'in böylesine bir göreve neden getirildiğinin cevabı yok. Kabin Eğitim Müdürü Seda Tansu'nun yerine de Havayolları Kabin Memurları Derneği (TASSA) Başkanı Berna Tanyolaç atandı. 1974 doğumlu Tanyolaç'ın eğitim müdürü olabilecek donanımı olmadığı gibi, şirketteki dosyasında lise mezunu olduğu bilgisi var. THY Personel Yönetmeliği'ne göre lise mezunu müdür olamaz. Diyelim bir değişiklikle Tanyolaç müdür oldu. Peki dosyasında yer alan cezalar sebebiyle böyle bir göreve getirilmesi doğru mu? Ya da bu cezalar nasıl yok edilecek? Ayrıca bu görevlere atanan kişiler, daha önce bu makamlara gelmek için üst yönetimle yakınlık kurarak, amaçlarına ulaşmış durumdalar. Yani THY yönetimi personel atamasında ilkeli davranmadığı gibi kontrolü de elden kaçırmış durumda. Gelen haberlere göre Tanyolaç, kısa süre sonra da Aydaşgil'in yerine getirilecekmiş. Peki bu başkanlıkta yıllardır çalışıp kariyer planı yapanlarla, yukarıdan atananlar nasıl uyumlu çalışabilir? Daha önce de benzer sorunlu atamalar Uçuş Eğitim Başkanlığı'nda yaşanmıştı. Başkan İbrahim Ural alınıp, yerine iki yıllık kaptan Halil Üstün getirilmişti. Bu karara ilk tepki de eğitim ve sertifika eksikliğinden dolayı, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nden gelmişti. Ama THY geri adım atmak yerine, atamayı vekâlete çevirdi. Yine Baş Pilot Pertev Arıkan'ın yerine göreve getirilen Ünal Yaprak da 2 yıl önce kaptan olmuş bir isim. İdare ettiği kişilerle aynı uçağı kullanması durumunda, tecrübesizliği sebebiyle mesul kaptan olamıyor. İkinci pilot olarak uçuyor. Yerde koltuk sebebiyle yetkili, havada ise tecrübesizlikten dolayı etkisiz duruma düşüyor. Hükümetin son yıllarda attığı adımlarla havacılık sektörünü adeta uçuşa geçirdiği bir dönemde, THY yönetiminin atamalarda daha dikkatli davranarak personelini de rahatlatacak başarıya endeksli bir yöntem belirlemesinde fayda var.
Bugünkü Tüm Yazıları
Türk Hava Yolları'nda sorunlu atamalar
Yayın tarihi: 10 Haziran 2007, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/06/10/pz/simsek.html
Tüm hakları saklıdır.