'İlk güzergâh doğruydu'
Soner Önal (BTS 1 No'lu Şube Mali Sekreteri)
"Ankara-İstanbul hızlı tren güzergâhı yanlış seçilmiştir. Bu hat Ayaş Tüneli'nden geçen Sincan-Arifiye güzergâhına göre 160 km daha uzundur. Ancak eski projenin yapılamayacağı belliydi. Yapılması, Türkiye'deki otomotiv sektörünün durması, elektriği kendisi ürettiği için dışa bağımlılığın azalması, lastik ve otomotiv yan sektörünün yeterince palazlanmaması anlamına gelecekti. Şimdiki hızlı tren projesi, ölü doğmuş bir projedir. Amaç TCDD'nin yolcu taşımacılığındaki payını artırmak değil, TCDD'yi tasfiye etmektir. Ayrıca proje tamamlanmadan hızlı tren biletlerinin otobüs biletlerinden daha yüksek olacağı resmi makamlarca açıklandı ve bu trenlere 'prestij treni' dendi. Bunun anlamı şudur: TCDD prestij trenleri dışında yolcu taşımacılığına son verecek. Halkın bilincine kazınmış olan Doğu, Güneydoğu, Van Gölü, Boğaziçi, Anadolu gibi ekspresler ve bölgesel trenlerin tamamı seferden kaldırılacak, halk karayoluna mahkûm edilecek. Bu politikalar sürüyor, birçok gar satılığa çıkarılmış durumda. Yolcu taşımacılığını bitireceğini, yapacağı uygulamalarla belli eden TCDD, mevcut taşınmazları, gayrimenkulleri, garları, istasyonları haraç mezat satıyor."
Yayın tarihi: 20 Mayıs 2007, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/05/20/pz/haber,AB23C8DEA91042A2A0894FDB93DB5723.html
Tüm hakları saklıdır.