Mersin Limanı’nda 755 milyon $'lık imza
Mersin Limanı ilahesini kazanan PSA-Akfen konsorsiyumu, devrin ardından 755 milyon dolarlık bedeli Özelleştirme İdaresi hesabına nakit olarak yatırdı.
İhaleyi kazanan konsorsiyumun ortağı Afken Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın, Mersin Limanı çalışanlarına seslenerek, "Liman'da eskisinden fazla eleman çalışacak. Arkadaşların işlerine devam etmesini istiyoruz" dedi. Özelleştirme İdaresi Başkanı Metin Kilci de, Halkbank'ın hisse satışı ve Mersin Limanı özelleştirmesi ile bir haftada 2.5 milyar doların üzerinde kaynak elde edildiğini söyledi.
Mersin Limanı'nın işletme hakkı törenle Afken-PSA Ortak Girişim Grubu tarafından kurulan Mersin Uluslararası Liman İşletmeciliği A.Ş'ye devredildi.
Törene, Maliye Bakanı Kemal Unakıtan, Ulaştırma Bakanı İsmet Yılmaz, Özelleştirme İdaresi Başkanı Metin Kilci, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Özelleştirme İdaresi Başkan Yardımcısı Hasan Köktaş, Afken Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın, PSA Grup CEO'su Eddie Teh'in yanı sıra yabancı banka temsilcileri ve çok sayıda bürokrat katıldı.
"BİR HAFTADA 2.5 MİLYAR DOLAR"
Özelleştirme İdaresi Başkanı Metin Kilci, Halkbank'ın hisse satışı ve Mersin Limanı özelleştirmesi ile bir haftada 2.5 milyar doların üzerinde kaynak elde edildiğini söyledi. Kilci, "Halk Bankası özelleştirmesi en büyük halka arz oldu. Mersin Limanı ortaklık yapısında da dünyanın en büyük liman operatörlerinin yer alması mutluluk verici" diye konuştu.
YILMAZ:"DEVLETİN İTİBARI ARTTI"
Ulaştırma Bakanı İsmet Yılmaz, liman özelleştirmesini "Devletin itibarını arttırma projesi" olarak nitelendirdi. Yılmaz, "Hizmeti faydalanana sormak lazım. İzmir Limanı özelleştirmesinden herkes memnun. Bugün 100 bin tonluk bir geminin limanda bir gece fazladan kalmasının maliyeti 100 bin dolar. Liman özelleştirmeleri ihracatçı ve ithalatçıların gücünü arttıracaktır. Bu sadece Türkiye için değil, Balkanlar, Ortadoğu için de faydalı olacaktır" diye konuştu.
"İŞGÜCÜ ARTACAK"
Afken Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın, özelleştirmelerle, son 4.5 yılda Türkiye'nin kasasına 20 milyar doları aşkın para girdiğini belirterek, "Tezkere tartışmalarının yaşandığı günlerde 1 milyar dolar konuşuluyordu. Onunla kıyaslandığında özelleştirme gelirinin önemi ortaya çıkıyor. Özelleştirme sadece para değil, hizmetlerin çeşitlendirilmesi, işgücünün arttırılmasıdır" diye konuştu.
"YABANCI BANKALAR SIRADA"
Yabancı bankaların Türkiye'deki özelleştirmeleri finanse etmek için yarıştıklarını belirten Akın, bu konuda şunları söyledi:
"İstanbul Havalimanı ihalesini alırken tek bir yabancı bankacı yoktu. Bugün ise yabancı bankalar yarışıyor" dedi.
"LİMAN İŞÇİLERİ RAHAT OLSUN"
Mersin Limanı özelleştirmesinin olaysız ve rahat gerçekleştiğini ifade eden Akın, şöyle devam etti;
"Yerel otorite ve validen her türlü desteği aldık. İşçilerimize de anlayışlarından dolayı teşekkür ediyoruz. Mersin Limanı'nda eskisinden az değil daha fazla eleman çalışacak. Hizmet çeşitlenecek. Arkadaşların işlerine devam etmesini istiyoruz. Singapurlu ortağımız Türkiye'ye geldiğine pişman olmayacak."
SEMBOLİK DEV ÇAPA
Afken Yönetim Kurulu Başkanı Akın ve PSA Grup CEO'su Teh, Maliye Bakanı Kemal Unakıtan ve Özelleştirme İdaresi Başkanı Kilci'ye devir bedeli olan 755 milyon dolar tutarında dev çek verdi. Kilci de, bu çeke sembolik dev bir çapayla karşılık verdi. Ardından da, satışta emeği geçen Özelleştirme İdaresi uzmanlarına plaket takdim edildi.
LİMANA 5 BİN GEMİ GELİYOR
Satış süreci tamamlanan Mersin Limanı'na yılda 5 bin gemi geliyor. Geçen yıl gerçekleştirilen işlem hacmi yaklaşık 17 milyon ton oldu. Liman, Türkiye'nin Doğu Akdeniz kıyısında yer alan konumuyla, demiryolu ve karayolu bağlantıları nedeniyle dünyanın Ortadoğu ticareti için ideal bir transit limanı olarak gösteriliyor.
MERSİN LİMANI'NIN YENİ İSMİ, "MERSİN INTERNATİONAL PORT"
Ankara'da Mersin Limanı'nın 36 yıl süreyle işletme hakkının, PSA-Akfen O.G.G tarafından kurulan Mersin Uluslararası Liman İşletmeciliği A.Ş'ye devir töreni yapılırken, Mersin'de limanın isminin yazılı olduğu levha değiştirildi.
Limanın yeni ismi, "Mersin International Port" (MIP) oldu. Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Başkanı Kadri Şaman, devir işlemleri süren Mersin Limanı'nın özelleştirilmesinin memnuniyet verici olduğunu söyledi.
Şaman, geç kalınmışlığa rağmen, özelleştirmeyle sadece Mersin'in değil, Türkiye ekonomisinin kazanacağını belirtti. Şaman, kuruluşundan bu yana limanla varolmuş olan Mersin'in, bu özelleştirme ile ekonomik hayatının yine limanla yeni bir döneme kapılarını açtığını ve Mersin için yeni bir miladın başlangıcı olduğunu sözlerine ekledi.
(ANKA)
Yayın tarihi: 12 Mayıs 2007, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/05/12//haber,11DA2596A45B4351B87DE9CCD2243E73.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.