kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 12 Mayıs 2007, Cumartesi
Son Dakika
ARAYIN
atv
Kanal 1
ABC

Partilere seçim yasağı sigortacılardan da geldi

SEÇKİN ÜREY
Siyasi parti ilanlarının bulunduğu reklam panolarına sık zarar verildiği için sigorta şirketleri ödeme yapmak istemiyor. Bu nedenle büyük, ışıklı reklam panolarına parti ilanı alınmayacak..
Yaklaşan seçimlerde siyasi partilerin en önemli propagada araçlarından biri de her seçim döneminde olduğu gibi sokak ve caddelere yapıştırılacak ilanlar olacak. Türkiye'de mecracılık olarak anılan reklam panosu pazarında yaklaşık yüzde 40 pay sahibi ile en fazla açıkhava ilan ünitesini elinde bulunduran Stroer Kentvizyon, bu süreçte kapısı sıkça çalınacak şirketler arasında yer alıyor. Yüksek Seçim Kurulu'nun (YSK) belirlediği yasaklara göre ilan yapıştırmaya 2 Temmuz'dan itibaren izin verilecek. Stroer Kentvizyon CEO'su Murat İlbak'a göre 20 günlük bu süre içerisinde siyasi parti ilanları sadece düz, herhangi bir camlı veya elektrik aksamı olmayan reklam panolarına (billboradlar) kabul edilecek. İlbak, daha çok dikkat çeken, örneğin "megalight" olarak adlandırılan büyük vitrinli, aydınlatmalı yüksek bir sütunun üstüne yerleştirilmiş reklam panolarına ve otobüs duraklarındaki gibi üstü camla kaplı olan ünitelere siyasi parti ilanı almayacak olmalarının nedenini sigorta koşullarına bağladı. Bu tip ilan panolarını sigortalattıklarını söyleyen İlbak, "Siyasi parti ilanları, asıldıkları dönemde çok fazla zarar verilen ilan türlerini oluşturuyor. Sigorta şirketleri, siyasi parti ilanları olduğu sırada zarar verilen panolardaki maddi kaybı ödemeye yanaşmıyor" dedi. Daha önce böyle bir durumla karşılaştıklarını ifade eden İlbak, "Başımıza böyle bir durum geldi. Sigorta şirketi tazminatı ödemek istemedi. Biz de böyle bir karar aldık" diye konuştu. Türkiye'de 80 bin adet açıkhava ünitesi bulunduğunu söyleyen İlbak, Stroer Kentvizyon'un elinde İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Konya, Kayseri, Tarbzon ve Samsun gibi büyük şehirlerde yaklaşık 30 bin ünitenin bulunduğunu dile getirdi. İstanbul'da da yaklaşık üç bin ünitelerinin var olduğunu anlatan İlbak, "Seçim döneminin aslında biz mecracılar için külfeti daha fazla" yorumunda bulundu. Seçim nedeniyle verilecek siyasi parti ilanlarının kendilerine fazladan bir gelir kazandırmayacağını ifade eden İlbak, "Stroer Kentvizyon açısından bu yıl için yaptığımız bütçe ve hedeflerin aşılması gibi bir durum söz konusu değil. Seçimler işlerin artması gibi duruma neden olmuyor" sözleriyle süreci kendi şirketi bakımından değerlendirdi. Siyasi partilere genelde yüzde 20-25 oranlarında indirim yapıldığını anlatan İlbak, bugün İstanbul'da yerine göre bir ilan panosunun haftalık 250 YTL ile 400 YTL arasında kiralandığını belirtti. İlbak, ilan panosunda kira fiyatının belirlenmesinde bulunduğu yer kadar baktığı alana karşı olan açısı, aldığı doğal ışık gibi özelliklerin de önemli olduğunu anlattı. YSK'nın partilere eşit davranma ilkesinin, örneğin Kadıköy Meydanı'nda görece iyi bir yerde pano alan parti karşısında diğer partilerle denge kurulmasının nasıl sağlanacağı yönündeki sorumuzu İlbak, şöyle yanıtladı: "Bunu sağlamanın çeşitli yöntemleri var. Bir parti Kadıköy'ü aldıysa, başka partiye de Çağlayan Meydanı verilebilir. Zaten YSK, bu konularda hassas. Şikayetleri dikkate alıyor ve yerinde denetimler yapıyor. Haritalarda ünitelerin konumlarına da bakıyorlar."
Haberin fotoğrafları