|
|
Kendi ayağına ateş...
Türkiye'de televizyon haberciliğini iyi haber yerine reyting alacak haber verme tercihi öldürmüştü. Benzer bir durum şimdi internet haberciliğinde yaşanmaya başladı. Televizyon haberciliğini bitiren, magazin ve yaşam haberi dediğimiz kavga, izdiham ve benzeri haberler olmuştu. İnternet haberciliğini ise bu gidişle çıplaklık ve gereksiz anketler bitirecek. Üç hafta önce Amerika'daki bazı üniversitelerin, Türkiye'deki bazı gazetelerin sitelerini fazla çıplaklık olduğu gerekçesiyle yasakladığını yazmıştım. Bu duruma şaşıranlar oldu ama şaşırılacak bir şey yok. Bir hit fazla alabilmek için kaza geçiren bir dansözle ilgili habere onun erotik fotoğraflarını ekleyen bir anlayışın başına bunların gelmesi normal! Giderek et reyonu haline gelen sitelerde yeni moda tartışılan her konuda bir anket düzenlemek... Bu iş de kısa sürede şirazeden çıktı. Gürbüz Çapan'ın oğlunun Ferrari'li kazasından sonra arabayı kim kullanıyor tartışması yaşanmıştı. Belki inanmayacaksınız ama Hürriyet'in internet sitesi "Direksiyonda kim vardı?" şeklinde bir anket düzenledi. Anketlerde eğilimleri belirlemek için soru sorulur ama insanlara görmedikleri bir kazayla ilgili soru sormanın manası var mı? Medya Faresi, Hürriyet'e "Anket yapacağına polis raporuna baksana" diye tepki göstermiş. Dert haber vermek ya da doğruyu bulmak olsaydı bu tepki haklı olurdu ama dert gündem üzerinden hit almak olunca bu tepki anlamsız. İnternet haberciliği birkaç istisna dışında kendi ayağına ateş etmeye başladı...
|